gardeshban.ir

مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سقز از کشف و ضبط یک مجموعه اشیای باستانی با قدمت ۳‌هزار ساله در یک عملیات مشترک با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان و پاسگاه انتظامی گل‌تپه، خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۰۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
صلاح نصراللهی، مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سقز با اعلام این خبر، گفت: در این عملیات مشترک که توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی و پاسگاه انتظامی گل‌تپه انجام شد یک مجموعه اشیا باستانی باارزش و با قدمتی ۳هزار ساله در یکی از روستاهای تابعه بخش زیویه شهرستان سقز کشف و ضبط شد.

او بیان کرد: این مجموعه شامل تعدادی ظروف سفالی و چند قطعه مهره و اشیا تزئینی از جنس شیشه و فلز است و در همین راستا سه نفر متخلف شناسایی و دستگیر و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سقز  ضمن اشاره به این موضوع که حفاظت از آثار تاریخی و باستانی وظیفه آحاد جامعه است، اظهار کرد: لازم است از مساعدت و همکاری شایسته همیاران میراث‌ فرهنگی و فرماندهی انتظامی شهرستان و پاسگاه‌های تابعه آن برای مبارزه با سودجویان و غارتگران میراث‌ فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

او ادامه داد: یگان حفاظت  میراث‌ فرهنگی شهرستان سقز به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مربوط به تخلفات حوزه میراث‌ فرهنگی بوده و از عموم مردم درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی در این رابطه موضوع را به اداره شهرستان اطلاع دهند.

به‌ گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان، تمامی اشیا مکشوفه اصل بوده و دارای اصالت تاریخی و باستانی و حاصل حفاری غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی و باستانی منطقه است.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار