gardeshban.ir

استاندار همدان با توصیه به شهروندان درباره ممانعت از سفرهای غیرضروری، از مسافران نوروزی نیز خواست با توجه به شرایط همه گیری ویروس در سطح کشور، این استان را به عنوان مقصد گردشگری در ایام نوروز انتخاب نکنند.
کد خبر: ۳۷۹۴۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

«سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در ستاد مقابله با ویروس کرونا استان همدان، اظهار داشت: ورود مسافران از مبدا شهرهای نارنجی و قرمز به دیگر استان های کشور ممنوع است و تیم های پلیس از هفته گذشته با استقرار در مبادی ورودی از تردد این قبیل خودروها در سطح استان همدان جلوگیری کرده و متخلفان اعمال قانون می شوند.

وی گفت: با توجه به اقدام های انجام شده توسط مسئولان عضو ستاد کرونا و همراهی مردم استان، شاهد ثبات در وضعیت به لحاظ ویروس کرونا هستیم که باید از تلاش همه افراد تشکر کنیم.

وی افزود: تاکنون ۶۱ جلسه ستاد ملی کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی، ۷۱ ستاد استانی، ۱۸۳ جلسه کمیته ها و جلسات متعددی در رابطه با مقابله با ویروس کرونا در سطح استان همدان برگزار شده است.

استاندار همدان تاکید کرد: یکی از کارهای مستمر و روزانه مجموعه مدیریت حاکمیتی در استان، برنامه ریزی برای حفظ سلامت شهروندان بوده که باید این برنامه ها و اقدام های صورت گرفته به عنوان یک تجربه موفق و بهره گیری در زمان های مورد نیاز ثبت و مکتوب شود.

شاهرخی بیان کرد: به طور حتم مهمترین عامل توفیق در هر کاری به ویژه مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا، وحدت، همدلی، همگرایی و دلسوزی است و همواره همراهی و همکاری مردم در توفیق برنامه های در دست اجرا تاثیر مثبت داشته است.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی استان همدان و شهروندان قدردان تلاش کادر بهداشت و درمان به ویژه شهدای گرانقدر این حوزه در یکسال گذشته هستند و می توان تلاش این مجموعه را به مثابه قله برجسته فعالیت کارکنان علوم پزشکی همدان دانست.

استاندار همدان گفت: نیروی انتظامی و سپاه از دیگر بازوان ستاد استانی مقابله با کمرونا بودند و پرسنل انتظامی استان همدان با وجود ماموریت های مختلف و متنوع اما در یکسال گذشته بیش از ۱۵۰ روز در آماده باش کامل بودند.

شاهرخی با بیان اینکه همراهی کسبه، بازاریان و صنوف در مدیریت کرونا هیچگاه از اذهان پاک نمی شود، بیان کرد: با وجود تبلیغات انجام شده از سوی معاندان برای تعطیلی واحدهای صنعتی با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اما این واحدها در جریان شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال بودند.

وی تاکید کرد: وضعیت کنونی همدان با ثبات اما شکننده است چرا که در حال حاضر ویروس کرونا نه تنها محیط کار، زندگی و اجتماع را ترک نکرده بلکه به صورت جهش یافته با عنوان ویروس انگلیسی فعال شده است.

استاندار همدان افزود: تنها سد پیش روی شیوع ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی، توجه به شیوه نامه های بهداشتی به ویژه پرهیز از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک است تا شاهد شکستن حلقه های ویروس کرونا در سطح استان و کشور باشیم.

به گفته شاهرخی، هم اینک ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان اسدآباد نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

وی از شهروندان خواست در ایام پایانی سال و در نوروز از برگزاری دورهمی خانوادگی و شرکت در تجمع ها پرهیز کنند.

استاندار همدان، یکی از سنت های حسنه را حضور در آرامستان و فاتحه خوانی برای اهل قبور در پنجشنبه و جمعه آخر سال دانست که با این وجود از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از همه گیری ویروس و افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در روزهای پایانی سال به آرامستان ها نروند.

وی ادامه داد: فرمانداری ها نیز از امروز نسبت به برنامه ریزی برای اعمال محدودیت های ترافیکی اقدام کرده تا روز پنجشنبه و جمعه آخر سال شاهد روانه شدن انبوهی از جمعیت برای زیارت اهل قبور نباشیم.

وی همچنین از خانواده ها خواست در چهارشنبه پایان سال فرزندان خود را مدیریت کرده تا به خاطر استفاده از موادمحترقه شاهد حوادث ناگوار ناشی از انفجار این مواد یا تجمع و شیوع ویروس کرونا نباشیم.


ایرنا


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار