gardeshban.ir

شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که تفاوت هتل با ریزورت چیست؟
کد خبر: ۳۸۳۹۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
هنگامی که یک تور مسافرتی رزرو کرده و مقصدی را برای تعطیلات بعدی خود در نظر می گیرید، یکی از مهمترین گزینه های سفر انتخاب یک محل اقامت مناسب مانند ریزورت، هتل، هاستل و غیره است.

همه این مکان ها یک هدف اصلی دارند و آن هم اقامت و یا صرف غذا در آنهاست، اما تفاوت هتل و رویزورت چیست؟ شاید به ظاهر هر دوی آنها مکانی برای اقامت و صرف غذا باشند، اما در ارائه خدمات تفاوت های قابل توجهی دارند.

هر آنچه باید درباره تفاوت میان هتل و ریزورت بدانید

تعریف هتل

در ابتدا تعریف کوتاهی از هتل ارائه می دهیم.  هتل ها مکان هایی هستند که گردشگران اتاق موردنظر خود را در آن رزرو می کنند. هدف اصلی یک هتل اجاره یک اتاق و ارائه غذا به مسافر است. با چشم انداز خدمات دهی بهتر به مشتریان، هتل ها در سرتاسر جهان سعی دارند تا بهترین خدمات را ارائه دهند و فضای مناسب ایجاد کنند.

افرادی که دور از خانه هستند، هتل ها را برای استراحت در شب رزرو می کنند. گردشگران معمولا بیشتر زمان خود را خارج از هتل سپری می کنند و بیشتر به دنبال کشف مقصد تفریحی خود هستند. افرادی که سفرهای کاری دارند، معمولا برای یک کنفرانس یا ملاقات یک شخص نیز به هتل می روند. معمولا مردم هتل را انتخاب می کنند تا مکانی برای اقامت و غذای سر وقت داشته باشند.

البته هتل های مدرن امروزی خدماتی مانند وای فای، سرویس اتاق، خشکشویی و غیره را ارائه می دهند. هتل ها را با انواع اتاق ها می توانید در مراکز شهرها یا در نزدیکی مراکز تفریحی و تاریخی پیدا کنید. آنچه که مسلم است در حال حاضر هتل ها در سرتاسر جهان فضایی خانه مانند برای مشتریان خود ایجاد کرده اند.

ریزورت چیست؟

ریزورت ها معمولا سوپرلوکس هستند و امکانات و خدمات قابل توجهی را ارائه می دهند. ریزورت ها به طور معمول دارای فضایی بزرگ هستند که انواع خدمات را برای جلب مسافر و گردشگران ارائه می دهند. مردم اغلب ریزورت ها را برای ریلکس کردن و تفریح رزرو می کنند. بنابراین هدف ریزورت ها فراتر از اقامت کردن و خوردن غذاست.

تنها عاملی که باعث می شود که شخصی به جای هتل ، ریزورت را انتخاب کند، خدمات تفریحی و سرگرمی آن است. ریزورت ها معمولا در نزدیکی طبیعت و با چشم اندازی فوق العاده زیبا قرار دارند. ریزورت ها معمولا خدماتی مانند باشگاه، اسپا، غواصی، قایق ماهیگیری و غیره دارند.

انواع مختلفی از ریزورت ها وجود دارد که معمولا مهمترین آنها شامل ریزورت های ساحلی و جزیره ای هستند. معمولا ریزورت ها را براساس مکانی که در آنها قرار گرفته اند، طبقه بندی می کنند.

برخی از مردم تصور اشتباهی درباره «هتل ریزورت ها» دارند. واژه «هتل ریزورت» را برای مکان هایی به کار می برند که هتل در یک ریزورت قرار گرفته است. ریزورت ها مناطق وسیعی هستند که در آنها انواع هتل،سینما، مراکز خرید و دیگر مراکز ورزشی را در خود جای داده است.

هتل در مقایسه با ریزورت ؟

– هتل ها معمولا مکانی هایی برای اقامت و غذای سر وقت هستند. در مقابل، ریزورت ها مکان هایی با امکانات تفریحی و سرگرمی هستند و تنها به عنوان یک محل اقامت برای گردشگران و مسافران به شمار نمی روند.

– هتل ها امکاناتی مانند وای فای، سرویس اتاق و خشکشویی ارائه می دهند. اما در مقابل ریزورت ها امکاناتی مانند باشگاه، خدمات اسپا و دیگر خدمات ابتدایی مانند خدمات اتاق و غیره را در اختیار مسافران قرار می دهند.

– بیشتر هتل ها در مراکز شهر و در نزدیکی جاذبه های گردشگری، فرودگاه ها، فروشگاه ها و ایستگاه های راه آهن قرار دارند. در حالی که ریزورت ها در مکان هایی زیبا و در نزدیکی ساحل، جنگل یا کوه قرار دارند.

– به طور معمول، مسافران مدت زمان بیشتری را در ریزورت نسبت به هتل اقامت می کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار