gardeshban.ir

باستان‌شناسان مصری در دلتای رود نیل ۱۱۰ گور باستانی کشف کردند.
کد خبر: ۳۹۵۹۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر دیروز (سه‌شنبه، ۷ اردیبهشت) از کشف ۱۱۰ گور باستانی در دلتای رود نیل خبر داد. این گورها که برخی از آن‌ها حاوی اسکلت انسان‌ هستند، در یک محوطه باستان‌شناسی در ۱۵۰ کیلومتری شمال شرق قاهره کشف شده‌اند.

این گنجینه تاریخی، شامل ۶۹ قبر تخم‌مرغی‌شکل از دوران پیش‌سلسله‌ای در مصر باستان است که از سال ۶۰۰۰ تا ۳۱۵۰ پیش از میلاد را در برمی‌گیرد.

در این میان ۳۷ قبر مستطیلی شکل از دوران موسوم به دوره دوم میانی مصر (۱۷۸۲ تا ۱۵۷۰ پیش از میلاد) کشف شدند که در آن مردمان سامی تبار هیکسوس بر مصر باستان حکمرانی می‌کردند.

۵ قبر تخم‌مرغی باقی مانده نیز به دوران پیش دودمانی یا نقاده III تعلق دارند که به دوره ۳۲۰۰ تا ۳۰۰۰ پیش از میلاد اطلاق می‌شود.

به گفته وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، باستان‌شناسان در این گورها علاوه بر اسکلت کودکان و بزرگسالان، تجهیزات تشییع جنازه و اشیای سفالی نیز کشف کردند.

ایرنا نوشت، کشف این ۱۱۰ گور باستانی آخرین مورد از رشته اکتشافات باستان‌شناسانه اخیر در کشور مصر است که تاریخ حضور انسان در آن به هزاره ششم پیش از میلاد باز می گردد؛ اواخر فروردین ماه امسال بقایای یک شهر باستانی سه هزار ساله به جامانده از دوران «آمنهوتپ سوم»، در اُقصُر مصر کشف شد، اسفندماه سال گذشته تیمی از باستان‌شناسان ویرانه‌های یک مجموعه باستانی از بناهای دینی را در صحرای غربی مصر کشف کردند و دی ماه نیز یک گنجینه‌ تاریخی شامل تابوت‌های باستانی با قدمت بالای سه هزار سال از محوطه تاریخی سقاره مصر پیدا شد.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار