gardeshban.ir

کامچاتکا جایی است که آتش‌فشان‌های عظیم و یخ‌بندان همیشگی روسیه، تضادی عجیب و نفس‌گیر را پدید می‌آورند. در این مطلب به کامچاتکا سفر می‌کنیم.
کد خبر: ۴۰۰۷۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
روسیه یکی از سردترین نقاط دنیا است. این کشور پهناور با تاریخ غنی، فرهنگ به‌خصوص و جاذبه‌های توریستی پرتعدادش، از جمله نقاط درخشان گردشگری در دنیا به‌حساب می‌آید. 

روسیه به‌اندازه‌ای بزرگ است که بیشتر از یک کشور، به یک قاره وسیع می‌ماند. شرق روسیه‌ قسمتی اسرارآمیز از این کشور است. 

وجود کوه‌های آتش‌فشانی پرتعداد همراه با چشمه‌های آب گرم متعدد، شرق روسیه را دیدنی‌ و جذاب کرده است.

شبه جزیره کامچاتکا یکی از همین مناطق شرقی روسیه است. این شبه جزیره از مناطق منزوی کشور روسیه به‌حساب می‌آید. 

انزوای کامچاتکا، فضایی را برایش فراهم کرده تا دور از دسترسی انسان و سایر بلایای طبیعی، حالتی بکر و بی‌نهایت جذاب را برای خودش دست‌وپا کند. در شبه‌جزیره‌ کامچاتکا کوه‌های آتش‌فشانی بسیار زیادی وجود دارد.

کنارهم قرار گرفتن این کوه‌ها و چشمه‌های آب گرم همراه با یخ‌بندان‌های همیشگی روسیه، فضایی به‌شدت متضاد و بکر را ایجاد کرده است. همراه ما باشید تا به کامچاتکا سفر کنیم و به از طبیعت بکر آن دیدن کنیم.

اگر به‌دنبال یک منطقه‌ هیجان‌انگیز با انواع و اقسام قله‌های آتش‌فشانی می‌شد، کامچاتکا دقیقا همانجایی است که در جست‌وجوی آن بودید. 

این سرزمین حدود ۱۰ درصد از تمامی کوه‌های آتش‌فشانی دنیا را میزبانی می‌کند! حدود ۳۰۰ کوه آتش‌فشانی در این منطفه وجود دارد که تنها ۳۰ عدد از آن‌ها فعال هستند. 

بکر بودن منطقه‌ی کامچاتکا، بستر پدید آمدن منظره‌هایی به‌شدت زیبا را فراهم کرده است. منطقه‌ اوزون (Uzon) یکی از مناطق به‌شدت زیبا و بکر سرزمین کامچاتکا است.

منطقه اوزون ۴۰ هزار سال پیش در اثر فروان سایر چشمه‌های آتش‌فشانی دیگر پدید آمده است. 

انفجارها و فوران‌های مختلف، ناحیه‌ اوزون را شکل داده و به‌چیزی که امروز می‌بینیم، تبدیل کرده است. تغییر و تحولات شیمایی فراوان ناحیه اوزون، این سرزمین را به یک موزه‌ طبیعی تبدیل کرده است! جایی که توریست‌ها با بازدید از آن، می‌توانند تاریخ طبیعت آن منطقه و شگفتی‌های آن را با چشم خود مرور کنند!‌ علاوه بر این موارد، توریست‌ها می‌توانند از چشمه‌های آب گرم منطقه اوزون استفاده کرده و یک آب‌تنی مفرح را تجربه کنند!

دریاچه‌ دالنی (Lake Dalny) یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه‌ی اوزون در شبه‌جزیره کامچاتکا است. این دریاچه در قسمت شرقی این منطقه واقع شده است. دالنی یکی از بزرگ‌ترین گودال‌های سرزمین اوزون با عمق ۱٫۶۵ کیلومتر را پر می‌کند! علاوه بر دالنی، دریاچه‌ی بانوء (Lake Bannoe) نیز از دیگر دریاچه‌های بزرگ قسمت شرقی منطقه‌ اوزون است.

کامچاتکا؛ منطقه عجیب روسیه با آتش‌فشان‌های عظیم و یخ‌بندان همیشگی

کامچاتکا؛ منطقه عجیب روسیه با آتش‌فشان‌های عظیم و یخ‌بندان همیشگی

کامچاتکا؛ منطقه عجیب روسیه با آتش‌فشان‌های عظیم و یخ‌بندان همیشگی

کامچاتکا؛ منطقه عجیب روسیه با آتش‌فشان‌های عظیم و یخ‌بندان همیشگی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار