gardeshban.ir

در امتداد مسیر 211 ایالت یوتا، یک سنگ با ارزش که در نقش و نگارهای بومی امریکا پوشانده شده است، کشف شده که قدمت آن حدود 2000 سال است.
کد خبر: ۴۱۴۱۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
این سنگ‌نگاره که اکنون یک اثر تاریخی ایالات متحده امریکاست، یکی از بزرگترین مجموعه‌های سنگ‌نگاره‌هاست که از جاده منتهی به پارک ملی Canyonlands به راحتی قابل دسترسی است.

این سنگ  فوت مربعی با قدمت  هزار ساله خود، با نقاشی، طرح‌ها و نوشته‌هایی پوشانده شده که زندگی روزمره در آن دوره را به نمایش درمی‌آورد و توسط فرهنگ‌های مختلفی همچون Anasazi، Fremont، Navajo و Pueblo خلق شده است.

از دوران باستان در سراسر جنوب غربی امریکا سنگ‌نگاره‌های مختلفی وجود داشته که زندگی روزمره بر روی آن‌ها به تصویر کشیده شده و اگثر آن‌ها یک داستان خاصی را روایت می‌کنند. نقاشی‌های حکاکی شده در این سنگ‌نگاره از قدمت و ارزش بسیار بالایی نسبت به سایر سنگ‌نگاره‌های مشابه برخوردار است که توجه باستان‌شناسان را به سوی خود جلب کرده است.

هر کدام از نقاشی‌ها و حکاکی‌ها در این سنگ‌نگاره سرنخ‌هایی از فرهنگ‌های آن زمان هستند که به زیبایی به تصویر کشیده شده‌اند و برای هر تاریخ‌شناس و باستان‌شناسی اهمیت بالایی دارند. در این سنگ‌نگاره بیش از نقاشی حک شده که نمایشی از گوزن، بوفالو، گیاه سیاه و همچنین سوارکارانی بر روی اسب‌های مختلف را می‌توان در آن مشاهده کرد.

این در حالی است که تغییر رنگ نقاشی‌ها بر روی این سنگ‌نگاره نشان از تاریخ حک شدن آن‌ها دارد که البته شاید دقیق نتوان تشخیص داد، اما تاریخ حدودی آن‌ها از سوی باستان‌شناسان قابل شناسایی است.

در واقع لاک کویر یک رسوب آهن منگنز تیره است که در اثر بارندگی و باکتری در سطح سنگ جمع می‌شود. وقتی خراشیده شد، سنگ سبک‌تری را در زیر نشان می‌دهد و فضای مثبت و منفی را برای نقاشی‌ها ایجاد می‌کند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار