gardeshban.ir

مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ایجاد «موزه جمهوریت» خبر داد و گفت: این موزه در مورد تاریخ و ایجاد جمهوریت در ایران و معرفی روسای جمهوری، در بخشی از «موزه ملی ارتباطات» در تهران برپا می‌شود.
کد خبر: ۴۲۷۱۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰-1400 April 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
هفته گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه مربوط به ایجاد ۱۰ پست سازمانی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اختصاص به «موزه یادمان روسای جمهوری» را ابلاغ کرد.

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی درباره موزه یادمان روسای جمهوری، گفت: این مجموعه زیر نظر نهاد ریاست جمهوری خواهد بود. هرکدام از روسای جمهوری اسلامی ایران از ابتدا انقلاب اسلامی رویکردهای خاص دوران مسئولیت خود را داشتند و آثار و هدایای در دوران تصدی مسئولیت ریاست جمهوری داشته‌اند و با ابلاغی که صورت گرفته همه روسای جمهوری باید موزه ای با عنوان یادمان های دوران مسئولیت خود ایجاد کنند.

کارگر افزود: موزه یادمان‌های دوران ریاست‌جمهوری مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی (۱۳۷۶ -۱۳۶۸) در شهر رفسنجان ایجاد شده است؛ بخشی از آثار  و هدایای مربوط به دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (۱۳۶۸-۱۳۶۰) در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد است و بخشی دیگر آثار دوره ایشان در موزه آستان قدس رضوی قرار دارد؛ مجموعه کامل آثار و هدایا دوران ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی (۱۳۸۴-۱۳۷۶) هم در بخشی از همین ساختمان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد شکل گرفته است و  قرار است شرایطی بوجود بیاید که بازدید عمومی برای مردم هم فراهم شود.
 
نگهداری آثار و هدایای دوران دکتر روحانی در سعدآباد/ ایجاد موزه جمهوریت در بخشی از موزه ارتباطات

مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی اظهار کرد: همه آثار و هدایای دوران ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری (۱۴۰۰-۱۳۹۲) در اختیار نهاد ریاست جمهوری است و فهرست برداری شده و وجود دارد. پیشنهاد شده در یکی از طبقات ساختمانی در مجموعه سعدآباد (طبقه سوم ساختمان شماره ۲۴۰) که بخشی از آثار رهبر معظم انقلاب و آثار معدودی از شهید رجایی -که عموما لوازم شخصی اوست - در آنجا وجود دارد به آنها اضافه و در همان جا نگهداری شود.

ایرنا نوشت، کارگر بیان کرد: البته دو موضوع وجود دارد یکی آثار و هدایای روسای جمهوری ادوار است و یکی هم موزه جمهوریت که قرار است دائم در بخشی از ساختمان موزه ملی ارتباطات تشکیل شود و از بخش موزه هدایا جداست و به تاریخ و چگونگی جمهوریت در ایران می پردازد. در مورد دوران جمهوری اسلامی ایران و معرفی روسای جمهوری اسلامی ایران است و به تاریخ و دوران مسئولیت آن‌ها اختصاص دارد؛ البته رونمایی و افتتاح این موزه بعید است به دولت دوازدهم برسد.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار