gardeshban.ir

کشف جدید و البته شگفت‌انگیز از ارگ باستانی و تاریخی ماچو پیچو در پرو نشان می‌دهد که این میراث فرهنگی قدیمی‌تر از آن چیزی‌ست که اعلام شده و قدمت تاریخی بالایی دارد.
کد خبر: ۴۵۴۹۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۰-1400 July 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
ارگ باستانی اینکا ماچو پیچو در پرو یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی در جهان است. تا همین مدت اخیر، تصور می‌شد که این محل ساکن به حدود 1440 پیش از میلاد بر می‌گردد، اما قدمت جدید رادیوکربن که یک روش تاریخ‌گذاری رادیومتریک است، به ما می‌گوید این مکان فرهنگی و تاریخی چندین دهه قبل ساخته شده است. بر اساس مطالعه بقایای علمی موجود در سایت باستان‌شناسی پرو، جدول زمانی جدید نشان می‌دهد که ایجاد و خلق ماچو پیچو به 1420 تا 1530 پیش از میلاد نزدیک است.

ریچارد برگر، استاد مردم‌شناسی در ییل که ​​تیمی از محققان را در مطالعه جدیدی بر روی استخوان و دندان 26 نفر رهبری کرد.، با استفاده از دستگاهی به نام AMS، برای بازیابی تاریخ‌گذاری قابل اطمینان از بقایای انسانی یافت‌شده در محل، موفق به کشف این موضوع مهم شد.

بنابراین، چرا دقیقا مورخان ابتدا اشتباه کردند؟ این گزارش توصیف می‌کند که محققان باید به گزارش‌های مکتوب آن زمان تکیه می‌کردند. کمبود اندازه‌گیری‌های قابل اعتماد رادیوکربن برای ماچو پیچو نشان از گزارش‌های نه چندان دقیق تاریخی اسپانیا دارد که باید در این مورد کمی تامل کرد.

داده‌های جدید تاثیر بسیار بیشتری نسبت به تصحیح کتاب‌های تاریخ دارد. جدول زمانی به روز شده به مورخان اجازه می‌دهد تا گزارش بسیار دقیق‌تری از امپراتوری فوق‌العاده موفق اینکاها را با یکدیگر جمع‌آوری کنند.

شاید زمان آن فرا رسیده است که شواهد رادیوکربن در بازسازی گاهشماری امپراتور اینکا و قدمت مکان‌های تاریخی اینکا مانند ماچو پیچو در اولویت قرار گیرد. این روش‌ها به باستان‌شناسان و مورخان اجازه می‌دهند تا بتوانند به وقایع‌نگاری اسپانیایی بهتر تکیه کنند و قدمت آثار باستانی و تاریخی را دقیق‌تر از گذشته مورد بررسی قرار دهند.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار