gardeshban.ir

ژاپن حق دارد به میراث باستانی خود افتخار کند و در عین حال به سمت مدرنیته نیز حرکت کند؛ زیارتگاه‌های چند صد ساله شینتو بین آسمان خراش‌های شیشه‌ای قرار دارد، در حالی که رایوکان، مسافرخانه‌ها و چایخانه‌های سنتی با هتل‌های کپسولی و کافه‌های رباتیک رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۶۹۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰-1400 July 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

در حومه، قطارهایی با سرعت 285 کیلومتری در ساعت از باغ‌های گیلاس عبور می‌کنند که صدها سال به‌سختی تغییر کرده‌اند.

سازمان‌دهندگان بازی‌ها بر این باورند که بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو امتداد طبیعی و ترکیب منحصر به‌فرد ژاپن قدیم و جدید است. درست از زمان اعطای بازی‌ها در سال 2013 میلادی، چشم‌انداز این بود که بر میراث فرهنگی و باستانی توکیو تکیه شود، در حالی که هدف آن تسریع انتقال شهر به آینده‌ای پایدار و خنثی از کربن است.

تاسیسات ورزشی تاریخی مانند نمادین نیپون بودوکان، خانه معنوی هنرهای رزمی ژاپنی، در کنار مکان‌های جدید با آخرین فناوری پایدار ساخته شده است. توکیو 2020 تحت عنوان «در کنار هم بهتر باشید، برای کره زمین و مردم» راه‌حل‌هایی برای یک جامعه پایدار به نمایش می‌گذارد.

ادغام نوآوری مدرن با میراث باستانی در المپیک توکیو

ادغام نوآوری مدرن با میراث باستانی در المپیک توکیو

دو منطقه المپیک؛ یک هدف

در واقع می‌توان گفت که توکیو میراث غنی دارد و ظرفیت خود را برای نوآوری نشان داده است. دو منطقه اصلی المپیک با رعایت این اصول طراحی شده‌اند. به گفته برگزارکنندگان، منطقه میراث باستانی دارای چندین مکان نمادین است که در بازی‌های توکیو 1964 مورد استفاده قرار گرفت و میراث ماندگار توکیو 1964 را بیشتر حفظ کرد؛ در حالی‌که منطقه خلیج توکیو به‌عنوان الگویی برای توسعه نوآورانه شهری عمل می‌کند و نمادی از آینده هیجان‌انگیز منطقه است.

در منطقه میراث باستانی، چندین مکان تغییر پیدا کرده و با فناوری پیشرفته ساختمان برای صرفه‌جویی در انرژی مجهز شده‌اند. این‌ها شامل تنیس روی میز در ورزشگاه متروپولیتن توکیو، ساخته‌شده در سال 1954 برای مسابقات کشتی جهانی و میزبانی ژیمناستیک و واترپلو در سال 1964 و نیپون بودوکان، محل جودو مشهور جهان است که امسال نیز برای نخستین بار کاراته در آن برگزار شده است. از استادیوم ملی یویوگی، که به خاطر طراحی متمایز و سقف معلقش مشهور است، در محل شنا و بسکتبال برای میزبانی هندبال و همچنین راگبی و بدمینتون پارالمپیک اقتباس شده است.

مراسم افتتاحیه و اختتامیه امسال، دوومیدانی و فینال فوتبال زنان همه در استادیوم ملی ژاپن برگزار می‌شود که در محل ورزشگاه ملی قدیمی که میزبان بازی‌های 1964 بود، ساخته شده است. در دورتر، مسابقات سوارکاری در همان مکانی که برای بازی‌های 1964 استفاده می‌شد، برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، این بازی‌ها هستند که با میزبان خود سازگار هستند و نه برعکس. در راستای این رویکرد، توکیو 2020 ساخت‌وسازهای جدید را به حداقل رسانده و استفاده از مکان‌های موجود، به ویژه مکان‌های باستانی، و موقت را افزایش داده است؛ فقط 8 مورد از 43 مکان مسابقه از ابتدا ساخته شده، 10 مکان موقت و 25 مورد استفاده مجدد شده‌اند.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار