gardeshban.ir

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید سازوکاری بیاندیشیم تا بافت تاریخی همدان تحت‌الشعاع توسعه‌یافتگی قرار نگیرد.
کد خبر: ۴۵۸۱۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰-1400 July 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

سعید حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان در جلسه فوق‌العاده کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: با کمک‌ دستگاه‌های مربوط باید جلوی اینگونه اتفاقات گرفته شود و اگر قرار است ناهماهنگی وجود داشته باشد و اگر فردی کوتاهی داشته باید علت را بدانیم و اگر خلاء قانونی هم بوده آن را بررسی کنیم.

وی با اشاره به این‌که کشورهایی مانند ایران و به ویژه شهر همدان بافت‌های تاریخی چندانی ندارند، افزود: باید صدها میلیارد هزینه و زمان صرف کرد تا چنین بافتی ایجاد شود اما متأسفانه ساده‌انگارانه از کنار آنچه که داریم عبور می‌کنیم و گاهی اوقات تصمیماتی می‌گیریم که قابل جبران نیست و باعث مخدوش شدن بافت تاریخی می‌شود.

عضو شورای شهر همدان تصریح کرد: متأسفانه ضوابط و مقررات به گونه‌ای نیست که به حفظ بافت‌ها کمک کند و بسیاری از تصمیماتی که سال‌های قبل گرفته شده قابل دفاع نیستند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه تخریب مدرسه تاریخی ظفر بسیار ناراحت‌کننده است، افزود: ظاهرا نامه‌ای از سوی دادستانی به شهرداری ارسال شده که دیگر استعلام موردی نگیرند که به نظر می‌رسد موضوع بسیار درستی است زیرا باعث می‌شود مردم رفت‌وآمدی در سازمان‌ها و ادارات نداشته باشند و معطل نشوند.

ایسنا نوشت، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: در بهمن ماه سال ۹۹، مسئول شهرداری منطقه یک، استعلامی در رابطه تقاضای مالک از میراث فرهنگی گرفته و درخواست صدور پروانه داشته‌ که ظاهرا سازمان میراث پاسخ نامه را نداده است، از طرف دیگر این موضوع مصوبه ماده ۵ داشته و در مصوبه دوم تغییر کاربری از مختلط به تجاری آمده است.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار