gardeshban.ir

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: لازم است در سند جامعی که کمیسیون فرهنگی تدوین می‌کند، وظیفه تمامی دستگاه‌های‌ چهارمحال و بختیاری به‌صورت مشخص تعیین شود.
کد خبر: ۴۶۱۸۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰-1400 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

پویا محمودیان ۲۳ مهرماه در جلسه اختتامیه سفر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مباحثی در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان مطرح شد، حال سوال و مسئله اساسی اینجا است که  اعتقاد به حوزه تحول‌آفرین گردشگری در میان مسئولان استانی و نهادهای تاثیرگذار چه اندازه است.

وی افزود: باور داریم که صنایع‌دستی رمز مهم اقتصادمقاومتی در کشور در راستای محرومیت‌زدایی است، همچنین تاثیراتی در اشتغال دارد، قرار داشتن بیش از ۷۵ درصد صنایع دستی در اختیار بانوان و تاثیرگذاری در حوزه جوانان، مسائل سیاسی و فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، چه اندازه به این باور دست پیدا کردیم، تا چه اندازه مسئولان قضایی بر حفظ و حراست از ارثیه‌های فرهنگی استان‌ها حساسیت دارند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به معرفی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در سال ۹۷، افزود: دیگر استان‌ها همزمان با این شهر در بسیاری از حوزه‌ها، به‌عنوان شهر ملی تلقی شدند، اما این ملی شدن در شهرکرد با  بسیاری از استان‌های کشور متفاوت است، متاسفانه در این شهر هیچ نشانی از صنایع دستی و فرهنگ مشاهده نمی‌شود.

محمودیان با بیان اینکه ۸۰ رشته فعال صنایع دستی با اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: قطعا از وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت همه‌جانبه از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، از طرفی باید در سند جامعی که کمیسیون فرهنگی تدوین می‌کند، وظیفه تمامی دستگاه‌های‌ چهارمحال و بختیاری به صورت مشخص تعیین شود.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار