gardeshban.ir

نقش میراث فرهنگی در دنیایی که به دلیل جهانی شدن، تغییرات آب‌وهوا و طرد اجتماعی به چالش کشیده شده و با روندهای بزرگی مانند شهرنشینی، دیجیتالی شدن، فردی شدن، جمعیت پیر و گذار به اقتصاد بدون فسیل شکل گرفته است، بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد؛ به همین دلیل ایجاد رشته «میراث فرهنگی و پایداری» در دانشگاه‌های سراسر دنیا بدون شک بسیار موثر و ضروری خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۸۴۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰-1400 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
به تازگی در برخی از کشورهای اروپایی طبق بررسی‌ها و الزاماتی که بیش از گذشته احساس شد، رشته «میراث فرهنگی و پایداری» در مقطع کارشناسی ارشد در علوم انسانی ایجاد شده است. در واقع کارشناسان معتقدند که این رشته شایستگی لازم برای دنبال کردن یک حرفه بین‌المللی در مدیریت استراتژیک میراث فرهنگی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد.

در این برنامه دانشجویان پیوندهای بین میراث فرهنگی، اعم از ملموس و ناملموس و پایداری را بررسی خواهند کرد. آن‌ها مهارت‌های تحلیلی مورد نیاز برای مدیریت میراث فرهنگی را در دنیای متنوع این حوزه به دست می‌آورند. مشخصات بین رشته‌ای منحصر به‌فرد این رشته، دانش‌آموختگان را برای حرفه‌ای در مدیریت سایت میراث، گردشگری پایدار، برنامه‌ریزی فرهنگی و توسعه شهری منطقه‌ای آماده می‌کند.

در واقع می‌توان گفت که تخصص در میراث فرهنگی و پایداری در برنامه کارشناسی ارشد در علوم انسانی با هدف ارائه یک درک پیشرفته از چگونگی پیوند میراث فرهنگی و توسعه پایدار است. این به دانشجویان کمک می‌کند تا به سوالاتی در مورد چگونگی حفظ، استفاده و توسعه میراث فرهنگی به روشی پایدار و اینکه چگونه میراث فرهنگی می‌تواند به‌عنوان نیروی محرکه‌ای برای توسعه منطقه‌ای استفاده شود، پاسخ دهند.

این دوره‌ها بر اساس تحقیقات در زمینه حفاظت است که توسط اعضای هیات علمی برخی از دانشگاه‌های اروپایی درگیر ایجاد شده است. آن‌ها به دانشجویان معرفی گسترده‌ای در زمینه میراث فرهنگی و پایداری و همچنین دانش تخصصی در زمینه‌های میراث فرهنگی و توسعه منطقه ‌ای، میراث فرهنگی در سیاست هویت، تغییرات آب و هوا و بهره‌وری انرژی و میراث فرهنگی در صلح و درگیری اراده می‌دهند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار