gardeshban.ir

بانوان راهنمای گردشگری از استان‌های مختلف به عنوان دومین گروه راهنمایان اعزامی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در عرصه‌های مختلف را به بازدیدکنندگان پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی معرفی می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۳۶۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰-1400 September 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در نشست با علیرضا پیمان‌پاک معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و همکاران هر دو حوزه که با هدف اعزام چهار تن از بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ تشکیل شده بود؛ گفت: استفاده حداکثری رویداد جهانی اکسپو که بیش از ۱۹۲ کشور جهان در آن حضوری فعال دارند؛ هدفی ملی به شمار می‌آید و هر یک از نهادهای متولی در تلاش هستند تا گامی موثر در راستای حفظ منزلت جمهوری اسلامی ایران در این رویداد داشته باشند.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه نخستین بخش از پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ به بخش گردشگری اختصاص یافته است؛ افزود: تلاش برای محتواسازی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور یکی از اصلی‌ترین همکاری‌های معاونت گردشگری در غرفه مورد نظر بوده است که با اعزام متناوب گروه راهنمایان متخصص گردشگری تلاش شده تا انتقال اطلاعات در سطحی حرفه‌ای انجام پذیرد.

شالبافیان با اشاره به اینکه حدود دو هفته پیش نخستین گروه راهنما جهت تشریح ظرفیت‌ها و پاسخ‌دهی به سوالات بازدیدکنندگان پاویون جمهوری اسلامی ایران به دبی اعزام شده بودند؛ افزود: در روزهای آغازین برگزاری این نمایشگاه، بازدیدکنندگان تنها نظاره‌گر صرف غرفه ایران بودند؛ اما اکنون با تداوم اعزام راهنمایان از فرصت موجود در سطحی شایسته بهره‌برداری شده است.

معاون گردشگری کشور تاکید کرد: تاکنون اعزام و فعالیت راهنمایان تخصصی گردشگری در غرفه ایران بازخوردهای بسیار مطلوبی داشته است و در تلاش هستیم به ویژه در رویدادهای مطرح و ملی که برنامه‌های متنوعی در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد؛ میزبانی شایسته‌ای از بازدیدکنندگان صورت پذیرد.

شالبافیان همچنین تاکید کرد: گروه راهنمایان اعزامی در تلاش خواهند بود تا علاوه بر بیان توانمندی‌های کشور و پاسخ‌دهی به سوالات از طریق عینک‌های واقعیت افزوده نیز بازدیدکنندگان را به تماشای مجازی جاذبه‌های گردشگری کشور تشویق کنند.

وی تاکید کرد: در انتخاب راهنمایان اعزامی سابقه فعالیت، مهارت‌های اجتماعی، تسلط به زبان‌های بین‌المللی و نیز بررسی نتایج گزارش‌ تورهای برگزار شده داخلی و خارجی از سوی آنها تاثیرگذار بوده است.

بنا به گفته معاون گردشگری تیم اعزامی در محتواسازی از این رویداد بزرگ بین‌المللی نیز نقش‌آفرینی خواهند کرد و اطلاعات گردآوری شده از سوی آنها به ذینفعان داخلی قابل نشر خواهد بود.

شالبافیان از حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و تجارت و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای همکاری شایسته در پیشبرد برنامه‌های مشترک و حضور شایسته جمهوری اسلامی ایران در رویداد اکسپو دبی تشکر کرد.

بازدید بیش از ۶۰۰هزار نفر از پاویون ایران در سه ماه اول اکسپو ۲۰۲۰

همچنین در این نشست علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران و حسن زمانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران هم هر یک به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در مشارکت این رویداد مهم پرداختنه و به نقش مهم راهنمایان در غرفه کشورمان اشاره کردند که تعداد بازدیدکنندگان از پاویون جمهوری اسلامی ایران از مرز ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که این آمار بی شک به دلیل حضور و مشارکت بالای راهنمایان گردشگری حاصل شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، نخستین گروه راهنمایان گردشگری به «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» برای حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران و اجرای هدفمند بازدید از غرفه و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور شامل سه نفر از راهنمایان حرفه ای گردشگری از استان‌های خوزستان، اصفهان و یزد اول آذر ماه ۱۴۰۰ به دبی اعزام شدند.

اکنون سه ماه و ۲۲ روز به پایان اکسپو باقیمانده و در این طرح که به همت معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی اجرا می‌شود، گروه‌های راهنمایان گردشگری در تیم‌های مجزا (خانم و آقا) برای دوره‌های ۱۲ تا ۱۵ روزه و حضور در پاویون جمهوری‌ اسلامی ایران با هدف معرفی غرفه،  جاذبه‌ها و ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران به اکسپو اعزام می‌شوند.

اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیش از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی آغاز به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری است.  اگر چه این رویداد به دلیل همه‌گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر می‌رسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهمایی‌ها و رویدادهای جهانی در ماه‌های آینده آماده می‌شود.

اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند،  مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم‌نواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بین‌المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاری‌های اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.

رویداد اکسپو همیشه جشنواره‌ای از زیبایی‌های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر ارائه همه توانمندی‌ها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشم‌اندازهای آتی و ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها فرهنگی و تمدنی خود را به وضوح به نمایش گذارند.

مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایه‌های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، می‌توانند تعاملات بین‌المللی خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین‌الملل و حوزه‌های پیش رو، ظرفیت‌های ملی خود را معرفی کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار