gardeshban.ir

گزارش/
بودجه وزارت میراث فرهنگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با حدود ۵۴ درصد افزایش رو به روست حالا باید این لایحه که امروز تقدیم مجلس می شود مورد ارزیابی نمایندگان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۴۷۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰-1400 September 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
بودجه ۲.۱۴ هزار میلیاردی وزارت میراث فرهنگی برای اولین سال قرن

بودجه وزارت میراث فرهنگی در لایحه ۱۴۰۱ حدود دو هزار و ۱۴۷ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان است درحالی که در سال گذشته این بودجه یک هزار و ۳۹۴ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برآورد شده بود.


در خلاصه بودجه وزارت میراث فرهنگی در بخش درآمد عمومی ۲۸۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بودجه و در بخش درآمد اختصاصی ۶۱۰ هزار میلیون ریال به عنوان درآمد اختصاصی در نظر گرفته شده است.



بودجه مصارف عمومی با تفکیکی بودجه هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دو هزار و ۸۶ میلیارد تومان و در بخش مصارف اختصاصی ۶۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۱ وزارت میراث فرهنگی در بخش اعتبارات هزینه‌ای ۹۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

اعتبار هزینه‌ای در بخش مربوط به برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۱ وزارت میراث فرهنگی برای کمک و ارائه حمایت مالی جهت تأمین سرمایه اولیه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیای بناهای تاریخی به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های ایرانگردی و جهانگردی (موضوع قانون اصلاح مواد ۲و۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی) ۲۰ میلیارد ریال ذکر شده است.

همچنین سه میلیارد تومان حق بیمه سهم دولت اقشار خاص در تبصره هدفمندی یارانه‌ها ذکر شده که راهنمایان گردشگری نیز شامل آن می‌شود.

ولی تیموری معاون سابق گردشگری سال گذشته درباره بودجه سال ۱۴۰۰ گفته بود: بیمه راهنمایان یکی از مسائل مهمی بوده است که در سال‌های اخیر پیگیری شده است اما با توجه به شاخص‌ها و تعاریفی که سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه داشته، همواره با موانع جدی روبه‌رو بوده است. با این حال پیرو پیگیری‌های به عمل آمده در سال جاری بیمه دو هزار نفر از راهنمایان گردشگری در بودجه سال ۱۳۹۹ گنجانده و مقرر شد از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و در قالب کمک به گروه‌های خاص، راهنمایان گردشگری نیز از این امتیاز بهره‌مند شوند.

همچنین جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور نیز در سال گذشته گفته بود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که دولت به مجلس ارائه کرده، در تبصره‌های مربوط به اشتغال به صورت محسوسی جای گردشگری خالی است. از اصناف و صنایع مختلف نام برده شده اما اشاره‌ای به صنعت گردشگری به عنوان یکی از مولدهای مهم اشتغال نشده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار