gardeshban.ir

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: از مهرماه امسال که شاهد پایین آمدن موج کرونا بودیم، اجرای تمهیدات بهداشتی در مرز زمینی آستارا را سخت تر کردیم تا از ورود سویه های جدید به استان جلوگیری شود.
کد خبر: ۴۸۶۶۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰-1400 September 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه مرز آستارا تنها مرز زمینی استان گیلان است، اظهار کرد: مرز آستارا براساس مقررات بین المللی مرزها اداره می شود و از مهرماه امسال که شاهد پایین آمدن موج کرونا بودیم، اجرای تمهیدات بهداشتی در این مرز را سخت تر کردیم تا از ورود سویه های جدید به استان جلوگیری شود.

وی به همراه داشتن تست منفی کرونا را شرط عبور از مرز آستارا دانست و افزود: افراد چه ایرانی و چه غیر ایرانی حق ندارند بدون در دست داشتن تست منفی کرونا وارد کشور شوند و لذا ایرانی ها کرونا مثبت در آستارا قرنطینه و غیر ایرانی های کرونایی به کشور خود بازگردانده می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در ادامه از آمار خوب واکسیناسیون در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون دو میلیون و ۹۰ هزار نفر از گروه‌های هدف معادل ۹۳ و نیم درصد، شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی، سالمندان بستری در مراکز بهزیستی و بیماران خاص، کارمندان ادارات و دانش آموزان بالای ۱۲ سال در استان واکسن کرونا را دریافت کردندو

حیدرزاده، با اشاره به اینکه یک میلیون و ۸۷۸ هزار نفر هم در گیلان دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند، گفت: این میزان معادل ۸۴ درصد جمعیت هدف را در استان شامل می‌شود. همچنین ۱۴۹ هزار نفر در گیلان واکسن نوبت سوم خود را زدند.

وی از بستری شدن ۵۱ بیمار جدید کرونایی در گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و یادآور شد: در مجموع ۲۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار