gardeshban.ir

ایران پر از مقصد‌های گردشگری بکر و دست نخورده است که خلیج فارس ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست.
کد خبر: ۴۸۹۹۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰-1400 October 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از بهترین سفر‌ها در فصل زمستان، سفر به خلیج فارس و جزیره شیدور است که به «مالدیو ایران» مشهور شده است.

زیبایی خیره‌کننده‌ این جزیره به‌ تازگی مورد توجه اکوتوریست‌ها قرار گرفته و آن را به مقصدی بکر و خاص برای گردشگران با سلیقه‌ متفاوت تبدیل کرده است. اما دسترسی به این جزیره کار راحتی نیست؛ چون هیچ پرواز مستقیم یا خط ریلی ویژه‌ای به شیدور وجود ندارد.

پس برای رفتن به این سفر باید خودتان را به بندرعباس برسانید و از آنجا یک مسیر زمینی تا بندر مقام یا بندر نخیلو را طی کنید و بعد با لنج و قایق به سمت شیدور بروید.

مساحت تالاب شیدور، ۱.۲ کیلومتر مربع است که ۱.۵ کیلومتر از جزیره لاوان و ۱۷۰ کیلومتر از شهر بندر لنگه، فاصله دارد. شیدور یکی از کوچکترین جزایر خلیج فارس به شمار می‌رود که از مجموع وسعت آن، ۹۸ هکتار به پناهگاه حیات‌وحش اختصاص یافته است و ۸۷۰ هکتار آن، متشکل از تالاب است.

در نزدیکی تالاب شیدور، روستایی به نام «روستای مقام» با فاصله نیم ساعت قرار دارد. بنابراین پس از اینکه از جزیره شیدور دیدن کردید، می‌توانید برای سپری‌کردن شب خود را به این روستا برسانید؛ چراکه تالاب شیدور یکی از چهار جزیره مرجانی خلیج فارس به شمار می‌رود و این تالاب برای محیط‌زیست بسیار اهمیت دارد.

برا بازدید از این جزیره کوچک باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید برای یک تفریح دو ساعته، زیستگاه دیگر جانوران را نابود کرد. در آخر مراقب باشید هیچ اثری از خود در این بازدید به جا نگذارید.

سفر به مالدیو ایران را تجربه کنید + تصاویر

سفر به مالدیو ایران را تجربه کنید + تصاویر

سفر به مالدیو ایران را تجربه کنید + تصاویر


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار