gardeshban.ir

در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی، روز پنجشنبه طی مراسمی باشکوه، نمایشگاه دائمی ایران در موزه چند فرهنگی سئول (Multicultur Museum of seoul)، افتتاح گردید.
کد خبر: ۵۰۸۰۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی، روز پنجشنبه طی مراسمی باشکوه، نمایشگاه دائمی ایران در موزه چند فرهنگی سئول (Multicultur Museum of seoul)، افتتاح گردید.
بسیاری از سفارتخانه ها و نمایندگی های خارجی مقیم کره جنوبی، با در اختیار گذاشتن اقلام فرهنگی، هنری و صنایع دستی به موزه چند فرهنگی سئول، گوشه هایی از ویژگی های تاریخی، فرهنگی و آداب و رسوم کشورهای خود را به نمایش گذاشته و از این طریق به شناخت و درک بیشتر بازدید کنندگان این موزه کمک کرده اند.

با توجه به حضور دائمی اقلام و کالاهای فرهنگی کشورها در موزه فوق الذکر، با هدف آشنایی اقشار مختلف مردم کره جنوبی و نیز اتباع خارجی مقیم با تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورها، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول نیز اقدام به تأمین و ارائه اقلام فرهنگی و هنری، صنایع دستی، لباس های سنتی، تابلوهای نقاشی، فرش و گلیم، کتب تاریخی و ادبی و غیره به این موزه نمود تا گوشه هایی از تمدن و هنر ایران زمین به نمایش درآمده و بازدید کنندگان، با ابعاد مختلف تاریخ و فرهنگ کشورمان آشنا شوند.  

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمعی از علاقمندان به عرصه فرهنگ و تاریخ و تمدن کشورمان برگزار شد، شبستری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول و کارشناس دیپلماسی عمومی سفارت، به همراه چان جانگ بِه رئیس شورای کره جنوبی و ایران؛ کیم جونگ کیو رئیس افتخاری موزه های کره جنوبی؛ چانگ یونگ هون دبیرکل شورای کره جنوبی و ایران؛ پروفسور یو دال سونگ رئیس گروه زبان فارسی دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه هانکوک، کانگ شین چُل مسئول امور فرهنگی و ورزشی شورای کره جنوبی و ایران؛ کیم یون تِه مدیر موزه چند فرهنگی سئول، اساتید زبان فارسی دانشگاه هانکوک و چند تن از خبرنگاران رسانه های کره ای و انگلیسی زبان شرکت داشتند.

در ابتدای مراسم، کیم یون تهِ مدیر موزه چند فرهنگی سئول، ضمن اظهار خرسندی از افتتاح نمایشگاه دائمی ایران در این موزه، این اقدام را گامی مهم در جهت شناساندن تاریخ و فرهنگ ایران به مردم کره جنوبی و بازدیدکنندگان از موزه چند فرهنگی قلمداد نمود. وی با اشاره به تاریخچه روابط فرهنگی ایران و کره جنوبی، ابراز امیدواری کرد که از طریق اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بتوان گام مهمی در جهت ارتقای این روابط و همچنین درک تاریخ و فرهنگ دو کشور از یکدیگر برداشت.

سپس، سعید بادامچی شبستری سفیر کشورمان در سئول طی سخنانی اظهار داشت: توجه مردم به تاریخ و ویژگی های فرهنگی کشورها موجب خواهد شد تا شناخت و درک بهتری از خصوصیات، آداب و رسوم یکدیگر پیدا کنند. هر دو کشور ایران و کره جنوبی، از فرهنگ و تمدنی بسیار بزرگ و قدیمی برخوردار هستند و تمدن های "پرشیا" و "شیلا" نشان دهنده مشترکات فرهنگی بسیار غنی دو کشور می باشد.

وی تصریح کرد: روابط و دوستی دو ملت نیز به حدود ۱۰۰۰ سال قبل باز می گردد و توجه به این نکات ارزشمند، در کنار ظرفیت های عظیم تاریخی و فرهنگی، اهمیت روابط دو کشور را به ویژه در زمینه فرهنگ و هنر، بیش از پیش نمایان می سازد. سمبل روابط کهن دو ملت را می توان در نامگذری خیابان های تهران و سئول در پایتخت های دو کشور مشاهده نمود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، در پایان، همزمانی افتتاح نمایشگاه دائمی جمهوری اسلامی ایران در موزه چند فرهنگی، با روز ملی جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در تقارن با شصتمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی را به فال نیک گرفته و افتتاح این نمایشگاه را اقدامی مؤثر در راستای شناخت بهتر مردم کره جنوبی و اتباع خارجی مقیم نسبت به فرهنگ، تمدن عظیم و صنایع دستی شگفت انگیز ایران دانست.

در ادامه این مراسم، کیم جونگ کیو رئیس افتخاری موزه های کره جنوبی و چان جانگ بِه رئیس شورای کره جنوبی و ایران، طی سخنانی کوتاه، از گشایش نمایشگاه دائمی ایران در موزه چند فرهنگی استقبال نموده و بر ضرورت تقویت همکاری های فرهنگی بین دو کشور تأکید کردند.

مراسم مزبور با اهدای لوح تقدیر توسط سفیر کشورمان در کره جنوبی و مدیر موزه چند فرهنگی سئول به یکدیگر ادامه یافت و در پایان، نمایشگاه دائمی ایران در موزه چند فرهنگی، رسماً افتتاح شد.

علی رغم شرایط نامساعد کرونایی و محدودیت های شدید ناشی از همه گیری اُمیکرون در کره جنوبی، این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور حداقلی مهمانان برگزار گردید.

در حاشیه مراسم افتتاحیه، فیلمی از دستاوردهای اقتصادی، صنعتی و علمی کشورمان به همراه تصاویری از مناظر طبیعی ایران با زیرنویس زبان کره ای و همچنین موسیقی سنتی ایرانی پخش گردید که مورد استقبال حاضران در مراسم قرار گرفت.

نکته حائز اهمیت در افتتاح نمایشگاه ایران در موزه فرهنگی، "دائمی بودن" آن می باشد و همین امر موجب خواهد شد تا بازدید کنندگان و علاقمندان به فرهنگ و هنر، در طول سال، امکان حضور در موزه چند فرهنگی سئول و بازدید از نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند؛ در حالی که سایر نمایشگاه های فرهنگی و صنایع دستی، صرفاً در یک دوره زمانی مشخص برگزار می گردد.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار