gardeshban.ir

فراخواندن بیمار به کار، ظاهرا یک سنت قدیمی است؛ همانطور که مشخص است، کارفرمایان مصر باستان روزهای مرخصی کارکنان را در دفترچه‌های ثبت‌شده روی تبلت‌ها پیگیری می‌کردند.
کد خبر: ۵۱۵۵۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
لوحی که توسط موزه بریتانیا نگهداری می‌شود و متعلق به 1250 قبل از میلاد است، پنجره‌ای باورنکردنی به تعادل کار و زندگی باستانی است. 40 کارمند لیست شده برای هر روزی که از دست داده‌اند، با دلایل مختلف از بیماری گرفته تا پیوندهای خانوادگی، علامت‌گذاری می‌شوند.

این لوح که به نام استراکون شناخته می‌شود، از سنگ آهک با خط سلسله مراتبی مصری جدید با مرکب قرمز و سیاه ساخته شده است. در این لوح روزها با فصل و تعداد مشخص می‌شوند، مانند «ماه 4 زمستان، روز 24».

در آن تاریخ، کارگری به نام پناب به دلیل مریض بودن مادرش از کار غیبت کرد و سایر کارمندان به دلیل بیماری خود غایب بودند. در همین حال یکی دیگر توسط عقرب نیش زده شد. چندین کارمند نیز مجبور شدند برای مومیایی کردن و بستن بستگان متوفی خود مرخصی بگیرند.

برخی از دلایل مرخصی در آن زمان ممکن است برای گوش‌های مدرن امروزی عجیب به نظر برسد. به عنوان مثال، آوردن سنگ یا کمک به کاتب نیز در زندگی کارگران زمان می‌برد یا بیماری همسر، که در ان زمان مردان می‌توانستند برای مراقبت از خانم‌های بیمار خود مرخصی گرفته و در خانه بمانند که امروزه این امر دیگر چندان مرسوم نیست.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار