gardeshban.ir

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: تاکنون در این مجموعه فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی نداشتیم، که با برنامه ریزی‌های انجام شده «چادرخانه» کاخ گلستان برای فضای موزه‌ای اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۱۶۴۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 15
گردشبان (gardeshban.ir) :



آفرین امامی روز یکشنبه - ۱۵ اسفندماه - در مراسم روز درختکاری گفت: باغ ایرانی مفهومی گسترده با قدمتی به درازنای زندگی در فلات ایران و به دشواری پهنه سکونت در این سرزمین است و چنان که پیداست دارای نظم‌یافتگی سنجیده و قوام‌یافته‌ای است که می‌تواند تعبیرهایی ملموس نیز به دست دهد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار داشت: باغ کاخ گلستان خیال‌انگیز است. مجلسی موزون از انواع گل‌های رنگارنگ و عرضه‌کننده نمونه‌ای قابل توجه از باغ ایرانی است. ثبت قصر گلستان در میراث بشری علاوه بر توجه به شاخصه‌های باغ ایرانی، تاکیدی بر موجودیت باغ گلستان از دیدگاه نگهداری و بهره‌وری در فضایی لجام‌گسیخته و نامانوس با اوست.

امامی تصریح کرد: درخت به‌عنوان عنصر اساسی باغ ایرانی نشانه‌ای از حیات و نمودی در اشارت به زندگی به مثابه امر متعالی در سپهر اندیشه ایرانیان است.

وی گفت: در برنامه‌های کاخ گلستان، فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی نداشتیم، خوشبختانه با تلاش همکارانم و حمایت اداره‌کل موزه‌ها و امور پایگاه‌ها، «چادرخانه» کاخ گلستان به عنوان فضای موزه‌ای در نظر گرفته شده است و امروز نمایشگاهی از آثار کمتر دیده شده کاخ گلستان با محوریت درخت به نمایش گذاشته شده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان بیان کرد: امروز نمایشگاه‌های درخت زندگی و تمبرهای نوروزی ایران در کاخ گلستان افتتاح شد و تا پایان نوروز میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ ایران است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار