gardeshban.ir

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در خراسان رضوی از ۹۰ درصد گذشت.
کد خبر: ۵۲۱۴۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیدجواد موسوی اظهار کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی ۱۲۰ هزار نفر شب اقامت است که تنها ۱۰ درصد از ظرفیت اشغال آن خالی مانده است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی غیررسمی شامل مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، بوستان‌های زائرپذیر، خوابگاه‌های دانشجویی، زائرسراهای ارزان‌قیمت و زائرشهر رضوی، میهمانسراهای دولتی و سایر مراکز اقامتی تا ۴۷۰ نفر شب اقامت در استان برنامه‌ریزی شده که زائران و گردشگران می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آستان قدس رضوی با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی و آیینی نوروزگاه در ۹۶ نقطه از استان برای گردشگران و زائران نوروزی تدارک دیده شده، گفت: امسال آئین نوروزگاه در ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۲ شهرستان، ۱۷ روستای هدف گردشگری، چهار پایگاه میراث فرهنگی و سه منطقه نمونه گردشگری برگزار می‌شود.

موسوی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تبدیل صنایع‌ دستی استان به عنوان سوغات سفر گردشگران و زائران نوروز ۱۴۰۱ اشاره و اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی ۵۶۰ غرفه عرضه صنایع‌ دستی در تاسیسات گردشگری، هتل‌ها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، بوستان‌ها و محورهای تردد زائران و گردشگران برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی وی با بیان این‌که این غرفه‌ها صنایع‌ دستی را در ۲۲ شهرستان خراسان رضوی عرضه می‌کند، عنوان کرد: در این رویداد بزرگ هنری ۶۲۰ هنرمند استان خراسان رضوی از ۴۶ رشته صنایع‌ دستی مشارکت دارند.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار