gardeshban.ir

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرگفت:، در تهران که در روزهای نخست مقصد سفر نبود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طبق آخرین گزارش ضریب اشغال ۲۵ درصدی مراکز اقامتی به ۴۶ درصد رسیده است.
کد خبر: ۵۲۲۰۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر شالبافیان امروز (چهارشنبه، سوم فروردین ماه ۱۴۰۱) در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار داشت:  در مقاصد جدید گردشگری رویکرد سلبی نداریم که مردم کجا نروند، بلکه با رویکرد ایجابی مراکز و مقاصد جدید را معرفی کردیم. مقاصدی که امکان پذیرش مسافر را دارند را به اتکای اطلاعات ستاد به مردم اعلام کردیم. در تهران که در روزهای نخست مقصد سفر نبود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طبق آخرین گزارش ضریب اشغال ۲۵ درصدی مراکز اقامتی در روزهای نخست به ۴۶ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی خدمات سفر از اواخر آبان ماه شروع به کار کرد و برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری را به مسافران ارائه دهیم، فعالیت‌هایمان را از سطح استان‌ها شروع کردیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر افزود: با توجه به توقف سفر در دو سال گذشته به خاطر شیوع کرونا برنامه ریزی و عملیات از سطح شهرستان آغاز شد، البته هم با توجه به شرایط هم باید آمادگی سراسری ایجاد می‌شد و هم با توجه به نامعلوم بودن وضعیت کرونا در ماه‌های پایانی سال، نباید ترغیب به سفر ایجاد می‌شد.

شالبافیان افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم و تغییر در بدنه اجرایی دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها و توقف سفر در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، باعث شده بود که این هماهنگی با دشواری همراه شود، اما در چند ماه پایانی سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های بیست‌وسه‌گانه در شهرستان‌ها فعالیت‌های بسیاری داشتند و این هماهنگی ایجاد شد، به طوری که تا قبل از آغاز تعطیلات دست کم ۱۰۸۰ کمیته خدمات سفر در سطح شهرستان و استان تشکیل شد.

شالبافیان گفت: با توجه به دغدغه و تاکید رئیس جمهوری تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در سفر، همه تاسیسات گردشگری و اماکن فرهنگی با اتصال به سامانه ایران من کنترل و رصد می‌شود که مسافران می‌توانند با این سامانه گواهینامه‌ها و QR Code مراکز اقامتی تزریق واکسن کارکنان هتل‌ها و موزه‌ها را کنترل کنند و  همچنین مدیران مراکز اقامتی هم می‌توانند دزهای تزریقی مسافران را بررسی کنند.

شالبافیان گفت: آگاهی بخشی برای انتخاب مقصد سفر و اندیشیدن تمهیدات لازم در سفر امن و ایمن مؤثر است. همچنین معرفی شهرهای مکمل و جایگزین جزو سیاست‌های برنانه ریزی سفر بود تا توزیع مکانی سفر را مدیریت کنیم که در کاهش بار ترافیکی و حوادث و مصدومیت‌ها بسیار اثربخش بود. 

وی ادامه داد: با اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر، شهرهای مکمل و جایگزین مقاصد مسافران نوروزی، مورد استقبال قرار گرفت و این شهرها مسافران بیشتری را به خود دیده‌اند. ما در ستاد هماهنگی خدمات سفر عزم جدی بر توزیع مکانی سفر داریم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با تشکر از وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸ عضو این وزارتخانه همکاری نزدیک با ستاد مرکزی داشتند و ترافیک و بار سفر جاده‌ای، ریلی و هوایی را لحظه به لحظه رصد می‌کنند که این آمار و اطلاعات برای مدیریت سفر در کشور به ستاد خدمات سفر بسیار کمک می‌کند.

رئیس ستاد هماهنگی گردشگری سفر از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تشکر کرد و افزود: تلاش کردیم در هر نقطه‌ای که هلال احمر مستقر شده است در کنار  فعالیت‌های امداد و نجات راهنمایان گردشگری هم حضور داشته باشند تا مسافران و گردشگران را راهنمایی کنند.

در این نشست دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی خدمات گردشگری از اقدامات انجام شده و وضعیت و آمار مربوط به سفر گزاش ارائه کردند.همچنین، در ارتباط تصویری با ستادهای استانی خدمات سفر رئیسان ستادهای اجرایی استانی گزارش‌هایی از سفرها و میزان اشغال ظرفیت  و تاسیسات گردشگری در هر استان را به تفکیک ارائه کردند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار