gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران می‌گوید: تعداد گردشگران در اماکن تفریحی و توریستی تهران در مقایسه با سال‌های گذشته رشد چشمگیر و جهشی دارد.
کد خبر: ۵۲۲۴۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
تهران که در تعطیلات نوروز از سوی ستاد خدمات سفر به عنوان یکی از استان‌های خلوت برای مسافرت نوروزی پیشنهاد شده است، به گفته پرهام جانفشان ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان ـ روزهای شلوغی را به‌ویژه در موزه‌ها و مراکز تفریحی سپری می‌کند.

او بدون آن‌که آماری از این میزان رشد چشمگیری که اشاره کرده است، بدهد، گفت: مجموع آمار ورودی به موزه‌ها و کاخ موزه‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری، از جمله مجموعه گردشگری عباس‌آباد، برج میلاد، دریاچه چیتگر و همچنین رشد ضریب اشغال اماکن اقامتی حاکی از رشد جهشی و قابل‌توجه گردشگران و مسافران نوروزی نسبت به میانگین چند سال گذشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران همچنین اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تعدادی از مراکز اقامتی تهران در تعطیلات نوروز امسال تکمیل شده که در تهران بی‌سابقه بوده است.

جانفشان همچنین گفت: با بازگشت شهروندان از سفر، پیش‌بینی می‌شود از ششم فرودین‌ماه تقاضا برای تهرانگردی بیشتر از هفته اول تعطیلات شود.

بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کاخ گلستان به عنوان تنها میراث جهانی تهران از ۲۶ اسفندماه تا اول فروردین ماه ۵۴ هزار و ۸۹۳ بازدید داشته، کاخ نیاوران نیز با ۹۵ درصد رشد بازدید در سه روز پایانی سال ۱۴۰۰ مواجه شده و در کاخ سعدآباد از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه تا پایان روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰، تعداد بازدیدکنندگان ۵۶۲۸ نفر بود و این تعداد در روز اول فروردین ماه به ۹ هزار نفر رسید.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار