gardeshban.ir

ماهی با سس دقوس یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه جنوبی است که با طعم های متنوعی درست می شود.
کد خبر: ۵۲۳۱۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 07
گردشبان (gardeshban.ir) :



ماهی با سس دقوس یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه جنوبی است که با طعم های متنوعی درست می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله ماهی۴ تکه
آرد۴ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۴ عدد بزرگ
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل تند۲ عدد
تمرهندی½ بسته
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه ماهی با سس دقوس 

مرحله اول

برای تهیه ماهی خوشمزه با سس دقوس در ابتدای کار پوست گوجه فرنگی ها را جدا می کنیم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی رنده شده را درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا به آرامی گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل کشیده شود. پس از اینکه آب گوجه فرنگی کشیده شد، سیرها را درون تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با پوره گوجه فرنگی یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه روغن و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند. در ادامه فلفل های تند را به صورت درشت خرد کرده و به تابه می افزاییم.
 
مرحله چهارم

حالا تمرهندی را درون نصف لیوان آب جوش حل کرده و پس از صاف کردن به تابه اضافه می کنیم. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم آب اضافی داخل تابه کشیده شود و سس شروع به روغن انداختن کند.

مرحله پنجم

در همین حین آرد را درون یک بشقاب می ریزیم و با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه ترکیب می کنیم، سپس تکه های ماهی را درون آرد می غلطانیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.
 
مرحله ششم

در این مرحله ماهی های سرخ شده را به تابه حاوی سس اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس به خوردشان برود. در نهایت پس از اینکه سس به خورد ماهی ها رفت، آنها را درون ظرف می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار