gardeshban.ir

چرتمه پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود.
کد خبر: ۵۲۴۵۶
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 12
گردشبان (gardeshban.ir) :



چرتمه پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

جگر گوسفندی۵۰۰ گرم
دنبه۱۰۰ گرم
ماست۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
فلفل سبز۴ عدد
سیر۴ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه چرتمه پلو 

مرحله اول

برای تهیه چرتمه پلوی مجلسی در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز شیشه ای شد، مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا خامی زردچوبه گرفته شود. در هیمن حین جگر را به صورت تکه های درشت و دنبه را به صورت تکه های نگینی ریز خرد می کنیم.
 
مرحله سوم

در این مرحله تکه های جگر را به همراه تکه های دنبه به تابه اضافه می کنیم و به مدت ۵ دققه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شوند، سپس فلفل ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا به تفت دادن مواد ادامه می دهیم تا فلفل ها نیز نرم شوند، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم و پس از گذشت ۵ دقیقه دیگر تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیرها را پوست می گیریم، سپس درون یک کاسه مناسب رنده می کنیم. در ادامه ماست را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار