gardeshban.ir

بهترین فصل برای لذت بردن از طبیعت ارنگه، فصل رویش شکوفه‌های سیب و گیلاس و پاییز هزار رنگ است.
کد خبر: ۵۲۴۹۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
معرفی روستای ارنگه در جاده چالوس

ارنگه شامل روستاهای گوراب، ابهرک، سیجان، سرزیارت جی، چاران و خور است که به مجموعه آن‌ها ارنگه و به مرکز آن‌ها ارنگه بزرگ می‌گویند. جالب است بدانید در سال ۱۳۰۴ کرج ۲ میلیون نفری فعلی تنها ۸۰۰ نفر جمعیت داشته حال آن که ارنگه بزرگ به تنهایی دارای ۴۹۸ نفر جمعیت بوده است.

 پس از ورود به جاده چالوس از کرج در کیلومتر ۱۸ سمت راست تابلویی وجود دارد که شما را به این روستا هدایت  ‌می‌کند.جاده مذکور با شیب تندی از جاده چالوس جدا شده و به سرعت ارتفاع می‌گیرد،  پس از حدود ۲ کیلومتر با تقریبا مسطح شدن جاده دو راه  پیش رو دارید.

راه سمت چپ:

این راه شما را به منتهی الیه شمال روستا نزدیک قبرستانی باستانی هدایت می‌کند. قبرستان ارنگه قدمتی چند هزار ساله دارد و به راحتی می‌توانید سنگ قبر‌هایی با قدمت چند صد سال را در این منطقه ببینید.

آبشار ارنگه:

به صورت پیاده پس از حدود ۵۰۰ متر پیاده روی به انتهای غربی روستا و پرتگاهی ترسناک ‌می‌رسید. درصورتی که با احتیاط به چند قدمی پرتگاه نزدیک شوید، در امتداد جنوبی این دره آبشار را مشاهده خواهید کرد.

دره هفت چشمه:

در فصل تابستان می‌توان از نیمه راه خروجی ارنگه از طریق پاکوب کوچکی وارد دره هفت چشمه شد و به آبشار دسترسی داشت. این دره در فصل تابستان از فضای بسیار دلپذیر و خنکی برخوردار است و محل مناسبی برای گذراندن یک روز تابستانی در کنار آب و آبشار و آب بازی و سنگ نوردی است.

 راه سمت راست:

از این راه می‌توان به ده وارد شد و از قدم زدن در حاشیه باغ‌ها در سمت غربی روستا، ادامه دادن مسیر رودخانه یا صعود به قله ۳ هزار و ۱۰۰ متری قبله قله پورا لذت برد. در دل روستا امامزده‌ای وجود دارد که در کنار آن درخت تنومند و کهنسالی است. بهترین فصل برای لذت بردن از طبیعت ارنگه بهار فصل رویش شکوفه‌های سیب و گیلاس و پاییز هزار رنگ است.

معرفی روستای ارنگه در جاده چالوس

معرفی روستای ارنگه در جاده چالوس

معرفی روستای ارنگه در جاده چالوس


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار