gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تملک عرصه‌های اطراف قلعه فلک‌الافلاک در استان هزینه شده است.
کد خبر: ۵۳۳۶۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
سید امین قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت جهانی شدن قلعه فلک‌الافلاک، اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته مدیران میراث فرهنگی لرستان تلاش‌های زیادی برای ثبت جهانی مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک کردند.

وی با بیان اینکه ۱۳ سال است که این مجموعه در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفته است، گفت: بسته‌ای که پیشنهاد شده این است که در قالب یک بسته دره خرم‌آباد، پلهای تاریخی (شاپوری، گپ تا پل شکسته) به ثبت جهانی برسند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: ثبت جهانی شدن این مجموعه تاریخی و فرهنگی مستلزم ساماندهی عرصه قلعه است و باید این عرصه‌ در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

قاسمی عنوان کرد: موفق شدیم سند مجموعه سپاه را به نام وزارت میراث به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی بگیریم و پادگان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در منطقه کمالونددر حال ساخت و ساز است و بازدیدهایی انجام دادیم و پیشرفت‌های خوبی دارد.

وی افزود: ظرف یک سال آینده  سپاه نقل مکان خواهد کرد و مجموعه را در اختیار میراث فرهنگی قرار خواهند داد تا بازسازی و به مجموعه قلعه الحاق خواهد شد تا موضوع جهانی شدن قلعه‌فلک‌الافلاک از طریق وزارت میراث و سازمان یونسکو به انجام برسانیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: ساختمان باشگاه افسران، اتکا، استخر و محوطه‌سازی و ساماندهی آب‌های سطحی انجام شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در چندسال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تملک عرصه‌های اطراف قلعه در استان هزینه شده است، گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به لرستان، ۵۰ میلیارد تومان برای تملک و ساماندهی قلعه و اراضی عرصه آن اختصاص یافته است.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار