gardeshban.ir

گزارش/
همچنین با افزایش فضای نابسامان سیاسی و اجتماعی در ایالات متحده، انتظار می‌رود تا درخواست‌های ویزای طلایی از سوی آمریکایی‌ها افزایش یابد.
کد خبر: ۵۴۶۱۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱-1401 April 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
ویزای طلایی چیست و کدام کشور‌ها ویزای طلایی می‌دهند؟


همچنین با افزایش فضای نابسامان سیاسی و اجتماعی در ایالات متحده، انتظار می‌رود تا درخواست‌های ویزای طلایی از سوی آمریکایی‌ها افزایش یابد. شرکت پاسپورت Get Golden Visa در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که سال ۲۰۲۲ شلوغ‌ترین سال این شرکت برای انجام کار‌های مهاجرت از طریق ویزای طلایی خواهد بود.

دریافت کردن حق زندگی و کار در کشوری ثالث می‌تواند فرآیندی طولانی و دشوار باشد. اما این مساله برای کسانی که هزینه می‌کنند همواره صدق نمی‌کند. در واقع ویزای طلایی این فرصت را برای افراد ثروتمند فراهم می‌کند تا در برخی مواقع، حتی بدون نیاز به زندگی در کشور ثالث، اساساً حق اقامت را خریداری کنند.

در سال‌های اخیر محبوبیت این نوع ویزا در اتحادیه اروپا در حال افزایش بوده است؛ زیرا مردم در پی آن هستند تا با دور شدن از تصمیمات سیاسی مانند برگزیت به راحتی بتوانند حق زندگی و کار را در کشوری دیگر به دست آورند.

همچنین با افزایش فضای نابسامان سیاسی و اجتماعی در ایالات متحده، انتظار می‌رود تا درخواست‌های ویزای طلایی از سوی آمریکایی‌ها افزایش یابد. شرکت پاسپورت Get Golden Visa در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که سال ۲۰۲۲ شلوغ‌ترین سال این شرکت برای انجام کار‌های مهاجرت از طریق ویزای طلایی خواهد بود.

اما طرح ویزای طلایی چیست و چرا اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر سؤالاتی را در مورد امنیت آن‌ها مطرح کرده است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بیابیم.

ویزای طلایی چیست؟

طرح‌های اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، که به عنوان «ویزای طلایی» نیز شناخته می‌شوند، به افراد این شانس را می‌دهند تا با خرید خانه یا سرمایه‌گذاری یا کمک مالی کلان، مجوز اقامت یک کشور دیگر را دریافت کنند. هر متقاضی باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد، سابقه کیفری نداشته و بودجه کافی برای سرمایه گذاری مورد نیاز را نیز دارا باشد.

البته باید خاطرنشان کرد که موضوعی تحت عنوان پاسپورت‌های طلایی نیز وجود دارد که فرد با داشتن آن به طور رسمی به عنوان شهروند توسط برنامه‌های سرمایه گذاری شناخته می‌شوند. از این رو این پاسبورت به خارجی‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن، تابعیت کسب کنند.

برای کشور‌های اتحادیه اروپا، این مسئله به معنای کسب بسیاری از مزایای اقامت در این قاره - از جمله رفت و آمد آزاد بین کشور‌ها – خواهد بود.

اتحادیه اروپا در مورد ویزای طلایی چه اقداماتی انجام داده است؟

در اوایل سال جاری، کمیسیون اروپا از دولت‌های اتحادیه اروپا خواست تا فروش شهروندی به سرمایه گذاران را متوقف کنند. اگرچه این ویزای طلایی با سایر ویزا‌های طلایی که به جای شهروندی، اقامت دائم را ارائه می‌دهند متفاوت است، اما این فراخوان به عنوان بخشی از اقدامات اولیه برای سرکوب این صنعت ترکیبی چند میلیارد یورویی مطرح شد. در پی جنگ اوکراین، نگرانی‌هایی وجود داشت که این طرح‌ها می‌تواند یک خطر امنیتی باشد.

بروکسل همچنین از کشور‌ها خواست تا مجددا بررسی کنند که آیا افرادی که به دلیل جنگ تحریم شده‌اند نیز پاسپورت یا ویزای طلایی در اختیار دارند یا خیر.

در گذشته، اتحادیه اروپا بیان داشته بود که طرح‌هایی از این دست، خطری برای امنیت، شفافیت و ارزش‌هایی هستند که زیربنای پروژه‌های اتحادیه اروپا هستند. در ماه فوریه، دولت بریتانیا طرح ویزای طلایی خود را لغو کرد. در واقع، تصمیم برای پایان دادن به این طرح بخشی از اقدامات اولیه برای سرکوب پول‌های کثیف از روسیه بود.

کدام کشور‌های اتحادیه اروپا ویزای طلایی ارائه می‌دهند و چه شرایطی دارند؟

در اتحادیه اروپا، تنها چند کشور همچنان پاسپورت طلایی برای افراد صادر می‌کنند. یکی از این کشور‌ها مالت است. در کشور حداقل مبلغ سرمایه گذاری از ۶۹۰۰۰۰ یورو شروع می‌شود که در قبال این سرمایه گذاری شهروندی بین ۱۲ تا ۳۶ ماه ارائه می‌شود.

کشور پرتغال

پرتغال به طور گسترده‌ای به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۱ تعداد در خواست‌ها برای ویزای طلایی از ۱۰۰۰۰ درخواست در این کشور فراتر رفت. در این کشور مردم می‌توانند ملکی بخرند یا بخشی از ثروت خود را سرمایه گذاری کنند، که به عنوان سرمایه گذاری انتقال سرمایه شناخته می‌شود.

حداقل سرمایه گذاری در پرتغال ۲۸۰۰۰۰ یورو است که می‌توان با خرید ملک در منطقه‌ای کم تراکم که نیاز به بازسازی دارد، انجام داد. برای کسانی که قصد دارند این کار را صرفا از طریق پول نقد انجام دهند، می‌تواند تا ۵ میلیون یورو هزینه داشته باشد که به حساب بانکی پرتغال یا سرمایه گذاری تایید شده منتقل می‌شود.

برای حفظ وضعیت اقامت، افراد تنها باید حدود هفت روز در سال در کشور بمانند و پس از پنج سال می‌تواند به شهروند این کشور تبدیل شوند. اما در ماه‌های اخیر، گزارش‌ها حاکی از آن بوده است که پس از اینکه سرویس اتباع خارجی و مرزی (SEF) به آن‌ها اجازه تمدید ویزای طلایی را نداد، تعداد زیادی از مردم در کشور گیر افتاده بودند.

ایتالیا

ایتالیا یکی دیگر از مقاصد محبوب برای کسانی است که به دنبال اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری هستند. این کشور از طریق صدور ویزای طلایی برای اتباع غیر اتحادیه اروپا اجازه اقامت به مدت دو سال را در ازای سرمایه گذاری در ایتالیا می‌دهد.

حداقل سرمایه گذاری در کشور ۵۰۰۰۰۰ یورو است که باید از طریق یک کشور همسایه ایتالیا انجام شود. دارندگان این ویزا‌ها نیز می‌توانند خانواده خود را در این درخواست لحاظ کنند.
در صورتی که افراد دارای ویزای طلایی به مدت ۱۰ سال در ایتالیا زندگی کنند، می‌توانند واجد شرایط شهروندی باشند.

یونان

یونان ویزای طلایی را با یکی از سریع‌ترین فرآیند‌ها برای اخذ اقامت ارائه می‌دهد. افراد خارجی واجد شرایط می‌توانند ظرف ۶۰ روز پس از درخواست مجوز، ویزای خود را دریافت کنند.
همچنین یکی از پایین‌ترین آستانه‌ها برای سرمایه گذاری با تنها ۲۵۰,۰۰۰ یورو در ملک را این کشور داراست. دارندگان ویزای طلایی نیز برای حفظ ویزای خود نیازی به اقامت در یونان ندارند.
تا پایان سال ۲۰۲۱، این کشور ۹۵۰۰ درخواست برای این اقامت از طریق طرح‌های سرمایه گذاری داشته است که یکی از بالاترین تعداد درخواست‌ها در اروپا است.

ایرلند

ایرلند اگرچه ممکن است یکی از بالاترین میزان سرمایه گذاری با ۱ میلیون یورو را داشته باشد، اما به اتباع غیر اتحادیه اروپا این شانس را می‌دهد که به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند.
اقامت ایرلند که به عنوان برنامه سرمایه گذار مهاجر ایرلند شناخته می‌شود، می‌تواند از طریق کمک مالی ۵۰۰۰۰۰ یورویی نیز به دست آید.

اما در ماه آوریل، پارلمان اروپا به این کشور هشدار داد که این طرح در برابر سوء استفاده مالیاتی آسیب پذیر است. ایرلند همچنین طرح خود را برای شهروندان روسیه در ماه مارس به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به دلیل حمله به اوکراین به حالت تعلیق درآورد.



تابناک با تو
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار