gardeshban.ir

جانفشان در گفت‌وگو با گردشبان/
جانفشان گفت: طبق برنامه ریزی و رویکرد مدنظر در بحث گردشگری، تهران به قطب گردشگری نزدیک می شود.
کد خبر: ۵۵۵۸۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۱-1401 July 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
تشریح ظرفیت‌های تهران برای تبدیل به قطب گردشگری/ به دنبال استفاده از استارتاپ‌ها و فناوری‌های هوشمند در توسعه گردشگری هستیم/ گردشگری شهری و خانواده محور از اولویت‌های وزارتخانه

پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، در گفت‌وگو با دیده‌بان گردشگری ایران، در تشریح برنامه‌های هفته گردشگری تهران گفت: طبق برنامه ریزی و رویکرد مدنظر در بحث گردشگری، تهران به قطب گردشگری نزدیک می شود. شعار هفته گردشگری امسال بازنگری در گردشگری است و با دید نوآوری و خلاقیت نامگذاری شده اما باید ببینیم که چگونه می توانیم بعداز کرونا گردشگری را رونق دهیم. این بازنگری در گردشگری می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد اما یکی از چیزهایی که دنبالش هستیم استفاده از استارتاپ هاو فناوری‌های مجازی و هوشمند در توسعه گردشگری چه در بعد بازاریابی و چه در بخش برگزاری تورهای گردشگری و خانواده محور است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های جدید وزارتخانه، گردشگری شهری و خانواده محور و سرگرم کننده است. در این هفته ۱۷پروژه گردشگری را با حضور وزیر محترم افتتاح می‌کنیم برای این پروژه ها چیزی حدود ۱۴هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده که ۴۱۸نفر به صورت مستقیم در این پروژه ها مشغول بکار می شوند.این پروژه ها شامل هتل، آپارتمان،سفره خانه،مراکز پارک های تفریحی و سرگرمی و اقامتگاه های بومگردی است .

جانفشان گفت: هفته آینده مراسم تجلیل از برترین های گردشگری تهران داریم که در هر هتل ،مراکز پذیرایی، آژانس ها و سایر تاسیسات سعی کردیم  بهترین ها را مورد تقدیر قرار دهیم .این مراسم هم هفته آتی انشالله برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: برگزاری کلاس های آموزشی را برای متقضایان را بصورت رایگان در این هفته برگزار می کنیم .حوزه های تورگردانی،راهنمای تور،طبیعت گردی،اقتصاد گردشگری و بازاریابی از سرفصل هایی است که این هفته ارائه می شود.

امابرنامه خوبی را در حوزه گردشگری سلامت برای سالمندان تهرانگردی می گذاریم و دوستان بصورت رایگان از جاذبه های تهران قدیم بازدید می کنند.

وی ادامه داد: ما در تهران از نوروز ۱۴۰۱ سعی کردیم به بحث استفاده از ظرفیت تهران در گردشگری بپردازیم‌. سال ۱۴۰۰ در تعطیلات عمدتا خالی از سکنه بودیم اما نوروز ۱۴۰۱ هتل ها و مراکز اقامتی تهران پر از مسافر شد بخاطر تبلیغاتی که کردیم و جاذبه هایی که تهران دارد میزان مسافر خیلی بیشتر شد. اکنون بهترین آژانس های مسافرتی و بهترین  هتل ها ،فرودگاه ها، مراکز حمل و نقل ریلی و هوایی در تهران است. ما بهترین مراکز فرهنگی تفریحی و سرگرمی را در محدوده شهر و خارج از تهران داریم در شهرستان های تهران جاذبه های تفریحی خوبی در دماوند فیروزکوه است. جاذبه های تاریخی نیز در وارمین ،شهرری و جنوب تهران نیز وجود دارد. ما جاذبه های گردشگری کشاورزی را هم درپاکدشت  داریم. این ها همه جاذبه هایی است که کنار مراکز خرید تهران وجود دارد و مورد توجه خانواده هاست و می‌تواند تهران را تبدیل به قطب گردشگری پایدار کند. 

جانفشان خاطرنشان کرد: بحث گردشگری خانواده محور و برگزاری تورهای تهران‌گردی برای خانواده ها را در دستور کارمان قرار دادیم که انشالله برای نوروز ۱۴۰۲ برقرار خواهد شد. با رویکر مدنظر در بحث گردشگری،تهران به قطب گردشگری تبدیل می شود.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار