gardeshban.ir

خیلی از کشورهای دیگر به جز ایران، نوروز را گرامی می دارند. این کشورها به واسطه فرهنگ غنی و قدیمی جشن نوروز را برگزار می کنند.
کد خبر: ۱۱۳۴۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 25
گردشبان (gardeshban.ir) : با نزدیک شدن به نوروز بد نیست که با این کشورها آشنا شویم. با مجله همگردی همراه باشید تا با این کشورها آشنا شوید. در این مطلب نوروز در پاکستان و نوروز در ژاپن را بازگو می کنیم.

نوروز در پاکستان

در پاکستان نوروز رو با صفت عالم افروز می شناسند و جشن بسیار بزرگ و مهمی هست. پاکستانی ها هم مثل ایرانی ها خانه تکانی می کنند، لباس نو می پوشند، به دید و بازدید می روند، برای هم کارت پستال و هدیه تبریک سال نو می فرستند، حنا می بندند، کدورت ها را کنار می گذارند، روزها را به شادی سپری می کنند، به رقص و پایکوبی می پردازند، به دامان طبیعت می روند، به مهمانی می روند، منتظر مهمان می مانند، سفره های نوروزی رنگی از انواع شیرینی ها و میوه ها می چینند و از مهمانان پذیرایی می کنند. از سنت های ویژه ی نوروز در پاکستان، تهیه انواع شیرینی ها مثل لدو، گلاب حامن، رس ملائی، کیک برفی، شکرپاره، کریم رول و سوهان حلوا هست. آن ها بر این باورند که هدف از برگزاری جشن نوروز ایجاد امید، امنیت، صلح و آشتی است. آغاز بهار و تجدید حیات طبیعت را نشانه هایی برای این بزرگداشت می دانند.

نوروز 98 در سرزمین های آسیایی/ آیین های پاکستان و ژاپن

نوروز در ژاپن

مردم در عید نوروز در ژاپن کیمونو می پوشند، کیک موشی می پزند و می خورند. حتی برای پخت این کیک در محیط آپارتمانی کنونی، ماشین کوبیدن آرد مخصوص موشی دارند که به آن موشی تاکی می گویند!! آنان معتقدند که روز اول بهار و عید نوروز، نباید در خانه کسی را جارو کنند تا خیر، برکت و سلامتی از در خانه بیرون نرود! این آیین های نوروزی از گذشته های دور برای آن ها به یادگار مانده است.

نوروز 98 در سرزمین های آسیایی/ آیین های پاکستان و ژاپن

نوروز 98 در سرزمین های آسیایی/ آیین های پاکستان و ژاپن
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار