gardeshban.ir

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: تهران سیل‌خیز نیست ولی با توجه به بارش‌های بهاری هر چیزی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۱۱۸۷۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
منصور درجاتی درباره مدیریت بحران سیلاب در تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما در استان تهران در ماه اسفند ۹۷ با توجه به بارش‌های باران آماده‌باش بودیم و بارش‌ها در این استان دو دسته بودند؛ یکی سامانه بارشی و دیگری بارش‌های منطقه‌ای بود.

وی گفت: سامانه بارشی از خارج از کشور وارد شد و روند آن این طور بود که کل استان را در بر می‌گرفت، ولی سامانه بارشی منطقه‌ای فقط یک نقطه را شامل می‌شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شورای هماهنگی مدیریت بحران دستگاه‌های مختلفی را از شهرداری تهران، ۱۶ فرمانداری، ۴۴ شهرداری و ۵۰ بخشداری را شامل می‌شود که در ۵ و ۱۲ فروردین در آماده‌باش کامل بودیم.

درجاتی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: اکنون نیز با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مناطقی از جمله کن و سولقان و امامزاده داوود که دارای مراکز تفرجگاهی در کنار رودخانه‌ها هستند تعطیل است و تردد برای اهالی بومی آزاد است و در فشم نیز علی‌رغم بارش باران تردد ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که امکان سیل در شهر تهران وجود دارد، گفت: تهران سیل‌خیز نیست ولی با توجه به بارش‌های بهاری هر چیزی امکان‌پذیر است.

 سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: در حال حاضر تمامی انهار، رودها و دیگر مسیل‌ها لایروبی کامل توسط دستگاه‌های زیر مجموعه شده‌اند.

درجاتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا بزرگراه امام علی که در هنگام بارش باران به مدت چند ساعت بسته شده بود در حوزه آب‌گرفتگی شهر را دچار مشکل خواهد کرد یا نه، گفت: باید کار مطالعاتی در این خصوص صورت بگیرد که آیا بخشی از بزرگراه امام علی(ع) در مسیل طبیعی یا آبرفتی دایر شده است یا خیر.

وی یادآور شد: در پهنه تهران مسیل‌هایی وجود دارد و بزرگراه امام علی(ع) نیز در این خصوص مورد بررسی قرار می‌گیرد، ولی تاکنون هیچ بررسی کارشناسی و علمی‌ صورت نگرفته است که بر اساس آن مشخص شود که بزرگراه امام علی(ع) با توجه به وقوع سیل باید جمع‌آوری شود و این‌که مخاطراتی با توجه به وجود این بزرگراه تهران را تهدید کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار