gardeshban.ir

جزیره مینو در خوزستان و در دل ارود اروند می‌تواند تجربه جدید برای سفر باشد.
کد خبر: ۱۲۸۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) :

جزیره مینو در دل اروند  از توابع خرمشهر به حساب می‌آید و در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی این شهر و در میان دو شهر خرمشهر و آبادان است.

جزیره مینو به وسیله‌ رودخانه‌ اروند و اروند کوچک از خشکی جدا می‌شود و تنها راه دسترسی به آن پلی در ضلع جنوبی جزیره روی رودخانه جرف است.

بزرگترین قطر جزیره ۲/۶ کیلومتر و مساحت آن ۸/۱۷ کیلومترمربع است. مینو شهر، شهر کوچکی است که در جزیره مینو قرار دارد و بزرگترین آبادی این جزیره‌ به حساب می‌آید.

 

اروند
جزیره مینو …

جزیره مینو از نخلستان و نیزارهای انبوه پوشیده شده‌ است که طبیعتی بسیار زیبا را به وجود می‌آورد و از سوی دیگر حیات وحش غنی همانند پرندگان مهاجر در این جزیره اقامت می‌کنند.

در جزیره مینو پنج نهر جریان دارد که دو تای آن‌ها ‌از رودخانه جرف و سه تای دیگر از اروندرود منشعب می‌شوند.

اغلب ساکنان این جزیره عرب هستند بنابراین سفر به آن گردشگران را با فرهنگ بومی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و … مردم این قوم آشنا می‌‎کند.

جزیره مینو از معدود نقاط جهان است که در آن سیستم آبیاری به صورت طبیعی و با جزر و مد انجام می‌شود و نیازی به وسایل مکانیکی و تلمبه آب ندارد.

چگونه به جزیره مینو برویم؟

می‌توانید با هواپیما به آبادان بروید. از جزیره مینو در استان خوزستان تا فرودگاه آبادان کمتر از نیم ساعت راه است. با قطار نیز می‌توانید به خرمشهر بروید از خرمشهر تا جزیره مینو نیز تنها ۱۰ کیلومتر راه است. می‌توانید با اتوبوس نیز به خرمشهر یا آبادان بروید و از آنجا به جزیره مینو بروید.

 

اروند
مضیف در جزیره مینو

 

کجا اقامت کنیم؟

در جزیره مینو چند مضیف سنتی برای پذیرایی و اقامت گردشگران وجود دارد، مضیف اقامتگاه سنتی مردم عرب و برخی نقاط جنوبی ایران است که در جزیره مینو با نی درست می‌شود و مناسب با آب و هوای این منطقه است.

در این مضیف‌ها رستوران و چایخانه نیز وجود دارد علاوه بر اینکه ممکن است مردم بومی نیز به گردشگران خدماتی را ارائه کنند.

فیلم برج مینو ساخته ابراهیم حاتمی کیا که مضمونی مرتبط با دفاع مقدس دارد در این جزیره می‌گذرد، جزیره مینو در عملیات کربلای ۴ یکی از محورهای عملیات بوده‌ است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار