gardeshban.ir

کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد که در چهار ماه سال 2019 میلادی، مسافرت شهروندان این کشور به جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 79.7 درصد افزایش یاقته است.
کد خبر: ۱۳۰۸۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
بیش از یک میلیون و ۶۳۶ هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان در چهار ماه سال جاری میلادی به کشورهای خارجی سفر کرده‌اند که ۳۹٫۲ درصد از این مسافرت‌ها به ایران بوده است.

همچنین در چهار ماه سال جاری میلادی ۲۷٫۲ درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان به گرجستان، ۱۸٫۳ درصد به روسیه، ۹٫۷ درصد به ترکیه و ۵٫۶ درصد نیز به دیگر کشورها سفر کرده‌اند.

براساس این گزارش همچنین در چهار ماه سال جاری میلادی نزدیک به ۸۵۰ هزار نفر از ۱۷۰ کشور مختلف جهان به جمهوری آذربایجان سفر کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰٫۱ درصد افزایش داشته است.

۲۷٫۳ درصد از روسیه، ۲۶٫۸ درصد از گرجستان، ۱۱٫۱ درصد از ترکیه، ۸ درصد از ایران، ۳٫۸ درصد از امارات متحده عربی، ۱٫۸درصد از اوکراین، ۱٫۸ درصد از هند، ۱٫۴ درصد از پاکستان، ۱٫۳ درصد از عراق و ۱۶٫۶ درصد از دیگر کشورها به جمهوری آذربایجان سفر کرده‌اند.

بر اساس گزارش ایرنا، ایران در سال‌های اخیر همواره در مرکز توجه گردشگران آذربایجانی بوده و اتباع این کشور بیشتر با انگیزه خرید، درمان و معالجات پزشکی، زیارت اماکن دینی و انجام سفر زمینی به جمهوری خودمختار نخجوان به ایران سفر می‌کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار