gardeshban.ir

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: اروپایی‌ها تنها در چهار ماه از سال به چهار استان کشور سفر می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۳۸۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

محمد ابراهیم لاریجانی از انجام تحقیقات برای تبلیغات هدفمند در کشورهای هدف گردشگری ایران خبر داد و گفت: نمی‌توان تنها به گردشگران اروپایی تکیه کرد، برای همه کشورها جذب گردشگر از کشورهای منطقه در اولویت است.

وی افزود: ورود بیش از ۲ و نیم میلیون گردشگر عراقی در سال گذشته رکوردی بی‌سابقه بود که سعی داریم میزان این رقم گردشگر را حفظ کنیم و روی دیگر کشورها از جمله ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس تمرکز کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره هزینه‌کرد گردشگران عراقی در ایران به ایرنا گفت: موافقم که گردشگران عراقی به اندازه گردشگران اروپایی و آمریکایی خرج نمی‌کنند ولی واقعیت این است در مشهد تعداد زیادی هتل دو ستاره وجود دارد که گردشگران عراقی از آنها استفاده می‌کنند و سبب رونق و کسب درآمد برای صاحبان آن هتل‌ها می‌شوند.

لاریجانی گفت: ایرلاین‌ها نیز از جابجایی این گردشگران سود می‌برند. ضمن اینکه عراقی‌ها دیگر تنها به مشهد و قم سفر نمی‌کنند بلکه به مقاصد تفریحی دیگری همچون کیش نیز سفر می‌کنند.

وی اضافه کرد: اروپایی‌ها معمولا در چهار ماه از سال به چهار استان شیراز، اصفهان، کرمان و یزد سفر می‌کنند و در فصول دیگر هتل‌های این استان‌ها خالی هستند. درصدد هستیم با گردشگرانی از دیگر کشورها ضریب اشغال هتل‌ها را بالا ببریم.

لاریجانی در پاسخ به این پرسشی دیگر درباره کمبود هتل و مراکز اقامتی گفت: ایران حدود ۵۰ هتل پنج ستاره دارد که این میزان تنها در دوره افزایش مسافر اروپایی پر می‌شود و اگر زمانی ما سالانه ۲۰ میلیون گردشگر داشتیم نیازمند ساخت هتل‌های پنج ستاره بیشتر خواهیم بود.

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان نیز با بیان اینکه شهروندان اروپایی، آمریکایی و ژاپنی و استرالیایی شناخت خوبی از فرهنگ و تاریخ ایران دارند به ایرنا گفت: با اینکه کشور ما با دولتمردان چین، روسیه و هند ارتباط خوبی دارد، مردم آنها شناخت خوبی از ایران شناخت ندارند و لازم است بخش خصوصی به کمک دولت در این بخش دخالت کند.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه اروپایی‌های زیادی برای جراحی زیبایی به ایران می‌آیند گفت: هم اکنون بسیاری از تورهای سلامت حتی از کشورهایی اروپایی به قصد درمان و جراحی‌های زیبایی راهی ایران می‌شوند.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار