gardeshban.ir

به منظور راه اندازی این کریدور می توان گردشگرانی که از مرز بازرگان وارد آذربایجان می شوند را به سمت سیستان و بلوچستان و گردشگرانی که از مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان وارد کشور می شوند را به سمت آذربایجان شرقی سوق دهیم.
کد خبر: ۱۴۶۴۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

علیرضا جلال‌زایی ظهر امروز چهارشنبه در نمایشگاه ملی گردشگری تبریز با اشاره به اهمیت فعال کردن کریدور ترکیه، ایران و پاکستان گفت: به منظور راه اندازی این کریدور می توان گردشگرانی که از مرز بازرگان وارد آذربایجان می شوند را به سمت سیستان و بلوچستان و گردشگرانی که از مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان وارد کشور می شوند را به سمت آذربایجان شرقی سوق دهیم.

وی گفت: با ایجاد این کردیدور یک نوع تبادل فرهنگی به وجود می آید که مستلزم برنامه ریزی صحیح است و با توجه به نگاه خوب و علمی مسئولان متولی این دو استان رشد و توسعه این حوزه در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دلایل حضور بنده و همکارانم در این نمایشگاه، گرد هم آمدن ظرفیت های تمام استان های کشور است که به نوعی نماد فرهنگ و آداب و رسوم خود را در موضوعات مختلف به نمایش گذاشته اند.

وی ضمن تقدیر از زحمات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای برگزاری این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه با گردهم آوردن تمام استان های کشور فضای خوب و بسیار صمیمی را به وجود آورده که این موضوع باعث وحدت و همدلی بیشتر می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: حضور فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی نشاندهنده وجود توانایی ها و ظرفیت هایی بی شمار ملت ایران است که در این نمایشگاه گرد هم آمده اند.

وی تصریح کرد: بازدیدکنندگان در این نمایشگاه می توانند با فضاهای ایجاد شده تا حدودی با ظرفیت های تمام استان ها آشنا شوند که این موضوع می تواند پیش زمینه ای برای مسافرت مردم باشد.

جلال‌زایی با بیان اینکه در حال حاضر صنعتگران استان سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری در این نمایشگاه شرکت کرده اند، تاکید کرد: به منظور افزایش تعاملات پیگیر دو موضوع هستیم و در این زمینه توافق هایی حاصل شده که موضوع برقراری ارتباط با دفاتر اطلاع رسانی گردشگری یکی از این موارد بود که به وسیله بخش خصوصی مدیریت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای اقلیم بسیار خوبی است با یک برنامه ریزی صحیح و مدون می توان زمینه ای فراهم کرد که گردشگران آذربایجان شرقی به وسیله تورهای گردشگری در این استان حضور پیدا کنند و با ظرفیت های این منطقه از کشور آشنا شوند.
گفتنی است، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز تا 15 تیر 98 هر روزه از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز در معرض دید، متخصصان، علاقمندان و عموم مردم خواهد بود. 

اقتصاد آینده






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار