gardeshban.ir

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از معرفی و شناساندن ظرفیت گردشگری غذا به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار این اداره کل یاد کرد.
کد خبر: ۱۴۷۷۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸-1398 April 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
صغری فرشی روز یکشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی نیر بر ضرورت توسعه گردشگری غذا با محوریت رویدادهای فرهنگی تاکید کرد و افزود: با توجه به تنوع غذاهای بومی محلی، این استان از ظرفیت کم نظیری در حوزه گردشگری غذا برخوردار است که بخش عمده ای از آن ناشناخته مانده است.

او همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر اظهار داشت: این جشنواره توانسته در معرفی جاذبه های گردشگری غذا موثر عمل کند و شهرستان نیر از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

او افزود: با این وجود معرفی گردشگری غذا محدود به جشنواره ها نبوده و تلاش بر این است که غذاهای سنتی در منوی هتل ها، رستوران ها و مجتمع های بین راهی گنجانده شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: گنجاندن غذاهای بومی، دم نوش ها، نان های محلی و محصولات لبنی و دامی تولیدی استان در منوی رستوران ها امتیازی برای ارتقا درجه رستوران ها محسوب می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار