gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: روستای «تنگ سرحه» در جنوب استان تمام شرایط لازم برای ملی شدن را دارد.
کد خبر: ۱۴۸۱۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش وابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، بهروز عیسی زهی اظهار داشت: روستای «تنگ سرحه» در جنوب استان تمام شرایط لازم برای ملی شدن را دارد و با توجه به حجم تولید و کیفیت محصولات حصیربافی امیدواریم پس از برگزاری سومین جلسه انتخاب روستاها و شهرهای ملی در ۳۱ تیر در تهران نظر کارشناسان و داوران را جلب کرده و به ثبت ملی برسد.

وی با اشاره به اینکه بازارچه صنایع دستی زابل نیز شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: این بازارچه صنایع دستی در ساختمان قدیمی بانک تاریخی «ایران و انگلیس» در حال ساخت است و تا شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌های دیگری در دستور کار حوزه صنایع دستی این مجموعه قرار دارد که از جمله آنها تأسیس کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی در نیمه نخست سال و افتتاح چهار فروشگاه صنایع دستی در استان است.

وی بیان کرد: به زودی کلنگ بازارچه صنایع دستی کلپورگان نیز به زمین زده خواهد شد و اقدامات دیگری در این روستا از جمله محوطه سازی کارگاه و ایجاد ۱۰ غرفه فروش در این محل انجام می‌شود.

عیسی زهی تصریح کرد: روستای کلپورگان در شهرستان سراوان به عنوان نخستین نمایشگاه زنده سفال در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار