gardeshban.ir

تاریخی استان فارس از جمله حمام باباخانی در فهرست آثار ملی قرار گرفت، با ثبت این آثار شمار داشته‌های فرهنگی ملی فارس به بیش از دو هزار و ۹۹۰ اثر رسید.
کد خبر: ۱۵۶۳۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری،روز پنجشنبه  در نامه‌های جداگانه به استاندار فارس مراتب ثبت ۹ اثر ‌تاریخی در این استان را ابلاغ کرد.

در نامه‎‌های علی‌ اصغر مونسان معاون رئیس ‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خطاب به عنایت الله رحیمی استاندار فارس ثبت این آثار در راستای  اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث ‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی  اعلام شده است.

بر این اساس  حمام آقابابا خانی به شماره ۳۲۳۰۴ ، چاپخانه مهرگان  به شماره ۳۲۱۸۳، خانه سبزه زار و روزی طلب به شماره ۳۲۱۷۵ و جداره شهری سردرگاراژ فردوسی به شماره ۳۲۳۰۵در شیراز؛ کلات سرخو به شماره ۳۲۱۷۴، محوطه سنگ نگاره های تنگ کوهی  به شماره ۳۲۳۰۸، تمب پیرمیر حسنی به شماره ۳۲۱۷۶ و بقایای قلعه مهنشایی به شماره ۳۲۳۰۷در شهرستان لامرد و خانه فرشادی به شماره ۳۲۳۰۶ در شهرستان لارستان ، ثبت ملی شده است.

در ادامه این نامه‌ها تاکید شده که آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات ‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌ های بازدارنده، جرم محسوب می ‌شود و مرتکب مشمول مجازات ‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

استان فارس پیش از ثبت ملی این آثار دو هزار و ۹۸۵ اثر ثبت ملی شده داشته است.

ایرنا



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار