gardeshban.ir

مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، کارگاه آموزشی تخصصی مُهرشناسی را با تدریس عمادالدین شیخ‌الحکمایی برگزار می‌­کند.
کد خبر: ۱۶۰۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
مُهر و اثر مُهر به عنوان نشان هویت اشخاص در فرهنگ اسلامی جایگاهی ویژه دارد. اسناد و نسخه­‌های خطی را بدون شناخت دقیق اسناد و توانایی خواندن و آشنایی با فرهنگ مهرنویسی و مهرخوانی نمی‌توان به درستی تجزیه و تحلیل کرد. فضای کم و حجم کلمات، انتخاب عبارات و شیوۀ چینش کلمات در مُهرها تابع قوانین و متکی بر مجموعه‌ای از باورها و سنت­‌های کهن فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، این مؤسسه کارگاه آموزشی تخصصی مُهرشناسی را با تدریس عمادالدین شیخ‌الحکمایی برگزار می‌­کند.

هدف از برگزاری این کارگاه، تبیین و بررسی پیشینۀ کاربرد مهر، اصول مهرخوانی و قواعد نگارش آن همراه با تمرین عملی، طرح موضوع مهرشناسی به عنوان یک زمینۀ گسترده پژوهشی، منابع و کاربردهای مختلف مهر و ارایۀ نمونه­‌هایی از موضوع مهرپژوهی است.

زمان برگزاری این کارگاه آموزشی روزهای ‌شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ و هزینۀ شرکت در آن ۱۵۰ هزار تومان است.

پژوهشگران و علاقه­‌مندان به شرکت در این دوره لازم است فرم ثبت‌نام را تکمیل و به همراه فیش واریزی به ایمیلinfo@mirasmaktoob.ir ارسال نمایند.

شمارۀ تماس روابط عمومی: ۶۶۴۹۰۶۱۲ (داخلی ۱۱۵ و ۱۰۶)

مکان: تهران - خیابان انقلاب - بین خیابان ابوریحان و دانشگاه - شمارۀ ۱۱۸۲ (ساختمان فروردین)- طبقۀ ۲- واحد ۸- مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب.

شایان ذکر است که به شرکت­‌کنندگان در این دوره، گواهی حضور اعطا می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار