gardeshban.ir

از رهگذر دخالت‌های نابجا در بیشه طبیعی ناژوان، بناهای تاریخی پیرامون آن نیز به فراموشی سپرده شده و رو به ویرانی می‌روند. از جمله «ارگ ناژوان» با باروهایی که هنوز برافراشته‌اند، به خاطر بی‌توجهی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی در معرض خطر نابودی قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۰۴۷۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸-1398 September 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

شاهین سپنتا، فعال میراث فرهنگی در یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: بیشه ناژوان به عنوان میراث طبیعی ارزشمند شهر اصفهان در سال‌های اخیر قربانی طرح‌های سلیقه‌ای مدیران شهری و بارگذاری‌های غیرضروری همچون باغ پرندگان، باغ خزندگان، آبزی‌دان (آکواریوم)، کارتینگ، و ... شده و محیط‌های طبیعی آن، جا خود را به ساختمان‌های ناهمگون با محیط طبیعی و پارکینگ و ... داده است.

از رهگذر دخالت‌های نابجا در بیشه طبیعی ناژوان، بناهای تاریخی پیرامون آن نیز به فراموشی سپرده شده و رو به ویرانی می‌روند.

یکی از این بناها، «ارگ ناژوان» در «کوچه باغ‌برج» ناژوان است که به عنوان ارگی بزرگ و تاریخی به‌جا مانده در محدوده شهر اصفهان، با توجه به نزدیکی به آتشگاه اصفهان، بیشه ناژوان، زاینده‌رود، مادی ناژوان و برج‌های کبوتر ناژوان، از موقعیت ممتازی برخوردار است و در صورت مرمت می‌تواند به عنوان اقامتگاه بوم‌گردی و جاذبه گردشگری منطقه به شمار آید.

اما متاسفانه «ارگ ناژوان» با باروهایی که هنوز برافراشته‌اند، به خاطر بی‌توجهی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی روی به ویرانی می‌رود.

این در حالی است که در چند قدمی ارگ ناژوان و درست روبروی کوه آتشگاه، بخش خصوصی در حال گودبرداری وسیع برای ساخت هتلی است که می‌تواند چشم‌انداز ناژوان و آتشگاه را  مخدوش ‌کند و این مساله حکایت از بی‌کفایتی سازمان میراث فرهنگی و شهرداری در هدایت درست سرمایه‌گذاران و حفاظت از میراث تاریخی این شهر دارد.

ارگ ناژوان، نقطه پیوند تاریخ و طبیعت در بیشه ناژوان، روی به ویرانی می‌رود



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار