gardeshban.ir

پس از آن‌که یکی از محوطه‌های سنگ‌نگاره‌های تاریخی استرالیا در آتش‌سوزی‌های اخیر دچار صدمه‌های جدی شد، نگرانی‌هایی درباره آینده میراث فرهنگی بومی استرالیا مطرح شده است.
کد خبر: ۲۲۳۶۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
سنگ‌نگاره‌های تاریخی استرالیا در معرض خطرند

هنر سنگ‌نگاره،‌ هنری باستانی است که شامل نقاشی، طراحی و حکاکی‌هایی می‌شود که روی تخته‌سنگ صورت می‌گیرد. برخی از قدیمی‌ترین نمونه‌های این آثار  را در ایالت «نیو ساوت ولز» - جایی که در ماه‌های اخیر شاهد آتش‌سوزی‌های مهیب بوده است، می‌توان یافت.

به این ترتیب آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا بسیاری از نمونه‌های قدیمی سنگ‌نگاره‌ها را در خطر نابودی قرار داده است.

گمان می‌رود قدمت برخی از سنگ‌نگاره‌هایی که در ایالت «نیو ساوت ولز» قرار دارند به ۵۰۰ سال برسد.

یک استاد دانشگاه معتقد است از آن‌جا که بسیاری از سنگ‌نگاره‌ها در گذشته یا به شدت دچار صدمه شده‌ یا کاملا از بین رفته‌اند، محوطه‌هایی همچون محوطه تاریخی- هنری ایالت «نیو ساوت ولز» بسیار نادر محسوب می‌شوند.

 از آن‌جا که بسیاری از محوطه‌های شمال سنگ‌نگاره‌های تاریخی ایالت «نیو ساوت ولز» به طور کامل شناسایی نشده‌اند،‌ بنابراین میزان خسارت واردشده به این آثار را نمی‌توان دقیق محاسبه کرد.

مارک مور که استاد دانشگاه «نیوانگلند» و یکی از افرادی است که محوطه‌های آسیب‌دیده «نیو ساوت ولز» را مورد بررسی قرار داده است،‌ می‌گوید: این محوطه‌ها در مقابل آتش‌سوزی‌های بعدی بسیار آسیب‌پذیر هستند؛ گرچه  پیش از این به دلیل خشکسالی‌های اخیر دچار صدمه‌هایی شده بودند. از آن‌جا که چمن یا پوشش گیاهی ضخیم در این منطقه وجود ندارد، این صخره‌ها در گوشه و کنار در معرض هوا قرار گرفته‌اند.

روند برآورد خسارت‌های واردشده به آثار هنر صخره‌ای استرالیا همچنان ادامه دارد.

سنگ‌نگاره‌های تاریخی استرالیا در معرض خطرند



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار