gardeshban.ir

اعمال امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری با اعتراض‌های مختلفی از سوی معلمان همراه شده چرا که نه‌تنها رتبه‌بندی بی‌تأثیر شده بلکه این امتیازات هم برای آنها کامل محاسبه نشده است و شاید بیش از ۹۰درصد معلمان کمتر از یک‌میلیون تومان افزایش حقوق داشتند!
کد خبر: ۲۴۴۱۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
این روزها احکام معلمان یک بار دیگر دچار تغییر شده است آن هم با اعمال امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و البته این موضوع هم همانند اعمال مصوبه رتبه‌بندی، دردسرهایی را رقم زده است.

پس از ابلاغ مصوبه رتبه‌بندی معلمان و مشکلات مختلف آن از جمله حذف رتبه‌‌های قبلی و اعمال رتبه‌های جدید، حذف ضریب تعجیل و بازگشت دوباره آن! شرط آزمون برای ارتقای رتبه معلمان و تمام مشکلاتی که اجرا و برگزاری آن رقم زد، گذاشتن کارکنان اداری در دوراهی بازگشت به مدرسه یا ماندن در ادارات و... این بار معاون وزارت آموزش و پرورش می‌گوید رتبه‌بندی حذف شده است! البته او ابراز هم می‌کند که "باب رتبه‌بندی بسته نشده و می‌توانیم برای سال جدید و از طریق مبادی ذی‌ربط پیگیری و تأکید کنیم که باید با توجه به برنامه ششم توسعه رتبه‌بندی اجرا شود."

از سوی دیگر علی اللهیار ترکمن به‌تازگی در گفت‌وگویی دیگر گفته که با اعمال رتبه‌بندی و امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری در مجموع به‌طور متوسط 1.5 تا دو میلیون تومان به حقوق فرهنگیان اضافه شده اما این موضوع اعتراض بسیاری از معلمان را رقم زده است.

حالا این سؤالات و ابهامات مطرح است که چرا رتبه‌بندی را برای تصویب و تبدیل به قانون به مجلس شورای اسلامی نفرستادند تا هم‌اکنون با اعمال امتیازات قانون مدیریت دست به حذف آن نزنند!

و این‌که طبق گفته‌های معاون وزیر حدود 1.5 تا 2 میلیون تومان به حقوق تمام فرهنگیان با اعمال بخشنامه امتیازات قانون مدیریت و رتبه‌بندی اضافه شده است، اما آیا این افزایش حقوق برای معلمان هم محقق شده یا عمدتاً شامل حال نیروهای اداری است؟

و در نهایت شاید اصلی‌ترین پرسش این باشد که چرا پس از سال‌ها انتظار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان ناگهان آن را کنار گذاشتند، مگر مسئولان آموزش و پرورش نمی‌دانستند که در نهایت باید امتیازات قانون مدیریت را در این وزارتخانه اعمال کنند پس چرا این همه صرف انرژی برای تصویب رتبه‌بندی انجام شد تا در نهایت مصوبه‌ای از دل دولت بیرون بیاید که بدون ارسال به مجلس و تبدیل آن به قانون به‌راحتی بتوان آن را برای باز شدن راه اعمال امتیازات قانون مدیریت کنار گذاشت، آیا چنین رفتارهایی باعث از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی نمی‌شود؟!

و ابهام دیگر این است که بالاخره رتبه‌بندی معلمان متوقف و بی‌تأثیر شده است یا خیر، معاون وزارت آموزش و پرورش پیش از این در پیام تلگرامی خطاب به معلمان با تأکید بر اینکه "نگران نباشید که چرا رتبه‌بندی حذف شده است" گفته بود: کار جسورانه‌ای کرده و با وجود تمام محدودیت‌های مالی امتیازات را وارد پایه حقوق فرهنگیان کردیم این کار برای ضریب افزایش سال 99 پایه خوبی را فراهم می‌کند نگران نباشید که چرا رتبه‌بندی حذف شده است و امتیازات فصل دهم قانون مدیریت اضافه شده است راه رتبه‌بندی با توجه به ماهیت برنامه ششم توسعه باز است و از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم.

اما او این بار در گردهمایی مدیران و معاونان آموزش و پرورش می‌گوید: متأسفانه جوی ایجاد شده که احساس می‌شود رتبه‌بندی حذف شده است اما این گونه نیست و اگر احیاناً اشکال نگارشی بوده است به‌لطف خدا و تلاش همکاران مشکلات و ایرادات برطرف شده است!

کنار تمام این ابهامات و تناقض‌ها در بحث افزایش 1.5 تا دو میلیون تومانی حقوق معلمان، واکنش‌های مختلفی را از سوی آنها شاهد بودیم.

برای اطلاع از نظرات معلمان و این‌که آیا حقوق آنها به‌طور میانگین حدود دو میلیون تومان افزایش داشته است، با تعدادی از آنها گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه نظراتشان به‌همراه احکام حقوقی تعدادی از معلمان را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد خبری از این میزان افزایش حقوق نیست.

وضعیت معلمی با 21 سال سابقه!

در این رابطه، پیروز نامی معلمی با 21 سال سابقه کار از استان خوزستان به تسنیم گفت: معاون وزیر می‌گوید به‌طور متوسط 1.5 تا دو میلیون تومان به حقوق فرهنگیان اضافه شده است اما توجه کنید که در آموزش و پرورش نیروهای اداری و آموزشی داریم که احکام این دو گروه با هم متفاوت است.

رتبه‌بندی شامل حال نیروهای آموزشی یعنی معلمان شد و رتبه‌های یک تا پنج به آنها تعلق گرفت که بنده بالاترین رتبه یعنی 5 را گرفتم و به‌میزان 720 هزار تومان به حقوقم اضافه شد!

او ادامه داد: رتبه‌بندی شامل حال نیروهای اداری نبود و افرادی که با پست آموزشی در ادارات مشغول به کار بودند برای استفاده از مزایای رتبه‌بندی تعهدنامه تکمیل کردند تا از مهر 99 به مدارس برگردند اما با ابلاغ بخشنامه قانون مدیریت، دیگر رتبه‌بندی بی‌تأثیر شد و احکام براساس 50 درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت تغییر کرد که این بار نیروهای اداری به‌صورت چشمگیری افزایش حقوق پیدا کردند!

به‌گفته این معلم، برای جبران کمبود حقوق معلمان در حکم حقوقی آنها بندی به‌نام حق شغل حرفه‌ای لحاظ کرده بودند که هم‌اکنون آن را حذف کردند و می‌گویند "در قانون مدیریت، حق شغل حرفه‌ای نداریم"، با این کار عملاً رتبه‌بندی‌ای که قبلاً اعمال کرده بودند حذف شد.

در مجموع 750هزار تومان افزایش حقوق داشتم

او در واکنش به صحبت‌های معاون وزیر که از افزایش 1.5 تا دو میلیون تومانی حقوق فرهنگیان به‌صورت متوسط خبر داده است، گفت: حقوق بنده با اعمال امتیازات قانون مدیریت 29 هزار تومان افزایش داشت که با احتساب 720 هزار تومان رتبه‌بندی باز هم به 1.5 میلیون تومانی که معاون وزیر می‌گوید نمی‌رسد!

شکاف حقوق معلمان و سایر کارمندان دولت باز هم بیشتر شد

این معلم تأکید دارد: به‌جرئت می‌توانم بگویم بیش از 90 درصد معلمان کمتر از یک میلیون تومان افزایش حقوق داشتند در حالی که معاون وزیر می‌گوید میانگین این افزایش 1.5 تا 2 میلیون تومان است تازه اگر حق شغل حرفه‌ای را به احکام حقوقی بنده برگردانند یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش حقوق خواهم داشت، خواسته ما این است که به معلمان که در سنگر اصلی تدریس یعنی کلاس‌های درس حضور دارند توجه بیشتری داشته باشند با این کار جز شکاف بین حقوق معلمان و اداری‌ها و از سوی دیگر شکاف میان حقوق معلمان با سایر کارمندان دولت دستاوردی ندارند.

معلمی با 22 سال سابقه از استان البرز

معلم دیگری از شهر کرج که با 22 سال سابقه در دوره ابتدایی تدریس می‌کند، با اشاره به اینکه با رتبه‌بندی 490 هزار تومان به حقوق او اضافه شد، گفت: با اعمال امتیازات قانون مدیریت هم 368 هزار تومان افزایش حقوق داشتم که در مجموع 858 هزار تومان است که البته مالیات هم از آن کسر‌می‌شود، حالا چطور مدعی هستند 1.5 تا 2 میلیون تومان به‌طور‌متوسط به حقوق فرهنگیان اضافه شده است؟!

در اجرای امتیازات قانون مدیریت معلمان ضرر کردند چون...

او معتقد است که در اجرای امتیازات فصل دهم قانون مدیریت معلمان متضرر شده‌اند چون 50 درصد به‌طور کامل برای آنها اعمال نشده است و حالا خواسته اصلی معلمان این است که آنها هم همانند تمام کارمندان دولت به‌طور دقیق و کامل مشمول افزایش 50درصدی شوند.

این معلم به این موضوع هم اشاره دارد که در هفته 24 ساعت در شیفت صبح و 24 ساعت در شیفت عصر کار می‌کند و در مجموع 3 میلیون و 500 هزار تومان دریافتی دارد که با اعمال این بخشنامه فاصله حقوقی معلمان و سایر کارمندان دولت چند برابر شد.


معلمان , نظام رتبه‌بندی معلمان , وزارت آموزش و پرورش ,

معلمان , نظام رتبه‌بندی معلمان , وزارت آموزش و پرورش ,




معلمان , نظام رتبه‌بندی معلمان , وزارت آموزش و پرورش , این تصاویر احکام حقوقی دو نفر از معلمان است که می‌گویند افزایش حقوق آنها کمتر از یک میلیون تومان است.

معلمی با 20 سال سابقه از تهران

معلم دیگری با سابقه بالای 20 سال با اظهار اینکه "با اجرای رتبه‌بندی 580 هزار تومان به حقوق بنده اضافه شد"، گفت: با اعمال امتیازات قانون مدیریت بدون احتساب رتبه‌بندی باید 700 هزار تومان دیگر به حقوق بنده اضافه می‌شد که این کار انجام نشد و این‌گونه حساب کردند که 580 هزار تومان رتبه‌بندی را از 700 هزار تومان کسر کردند و مابه‌التفاوت آن را برای بنده محاسبه کردند یعنی رتبه‌بندی را هم به‌عنوان بخشی از افزایش امتیازات قانون مدیریت لحاظ کردند.

هیچ معلمی افزایش حقوق 1.5میلیون‌تومانی ندارد!

به‌گفته او در نهایت سقف اضافه‌شده به حقوق معلمان یک‌میلیون و 100هزار تومان است و هیچ کادر مدرسه‌ای 1.5 یا دو میلیون تومانی که معاون وزیر می‌گوید دریافت نکرده است حتی اگر بخواهیم میانگین را محاسبه کنیم برای معلمان 300 یا 400 هزار تومان می‌شود! اعمال امتیازات فصل دهم قانون مدیریت به‌نفع مدیران و معاونان شده است.

این معلم اشاره دارد که خواسته معلمان اجرای کامل قانون مدیریت و افزایش حقوق آنها همانند کارکنان اداری آموزش و پرورش و سایر ادارات دولتی است، مگر معلمان کارمند دولت نیستند؟!

به گزارش تسنیم، آنچه این روزها از سوی معلمان مطرح می‌شود، عدم اجرای کامل امتیازات فصل دهم قانون مدیریت برای آنهاست البته علی اللهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش که این روزها در مرکز انتقادات هم قرار گرفته است، از تلاش این وزارتخانه برای اعمال فوق‌العاده ویژه نیروهای آموزشی خبر می‌دهد و از معلمان می‌خواهد صبور باشند تا این کار اتفاق بیفتد.

اللهیار ترکمن دراین‌باره به تسنیم گفت: از سال 86 به بعد که قانون مدیریت خدمات کشوری عملیاتی شد تا به امروز امتیازات فصل دهم در آموزش و پرورش به 50 درصد نرسیده بود و همیشه معلمان پایین‌تر از کارکنان دولت بودند.

 برای آنکه بتوانیم این ظرفیت را بهبود دهیم فوق‌العاده ویژه را برای مشاغل آموزشی تعریف کردیم که دامنه‌دار و متغیر خواهد بود و بر اساس رتبه‌های حرفه‌ای لحاظ می‌شود، هم‌اکنون در حال تهیه پیش‌نویس و تنظیم جداول آن هستیم تا به‌زودی در قالب نامه‌ای به سازمان اداری و استخدامی ارائه شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار