gardeshban.ir

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملارد با بیان این‌که رویش شقایق‌ها در دشت این شهرستان عمری حدود دو تا سه‌ هفته دارد، گفت: پرونده دشت شقایق‌های این شهرستان برای ثبت در میراث طبیعی آماده می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۰۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
حمید کریمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملارد افزود: ثبت ملی دشت شقایق‌های شهرستان ملارد ضمن حفظ این میراث ارزشمند طبیعی می‌تواند موجب معرفی هرچه بهتر این جاذبه طبیعی و جذب گردشگران به شهرستان ملارد در فصل بهار شود.

وی ادامه داد: هرساله در اردیبهشت‌ماه، صدها هکتار از دشت‌های ملارد شاهد رویش شقایق‌های سرخی است که به لحاظ زیبایی و شکوه ظرفیت ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور را دارد.

کریمی تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های زمانی هر چه سریع‌تر کار مستندنگاری برای ثبت ملی این دشت چشم‌نواز در فهرست میراث طبیعی انجام و برای طی مراحل اداری ثبت به معاونت میراث فرهنگی استان تهران ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران، دشت شقایق‌ها در ۲۵ کیلومتری جنوب غرب شهر صفادشت شهرستان ملارد واقع شده است، هرساله شاهد رویش شقایق‌های وحشی در ماه اردیبهشت هستیم.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار