gardeshban.ir

سمنان رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از ارزیابی، بررسی و تعیین خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و اثرات نامطلوب آن بر مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۲۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
نسیبه همتی 11 اردیبهشت‌ماه به خبرنگاران گفت: دولت اعلام کرده که از ۱۰ رشته شغلی که به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند؛ حمایت می‌کند که سه رشته از این ۱۰ رشته، زیر مجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به تنوع مشاغل زیرمجموعه ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان‌ها ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی، تاسیسات گردشگری و صنایع دستی سه رشته شغلی آسیب‌دیده از کروناویروس هستند که حمایت‌هایی مختلفی از آنها صورت می‌گیرد.

همتی افزود: دولت برای حمایت از این‌گونه مشاغل حمایت‌هایی مانند امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و تعویق سه ماهه باز پرداخت اقساط تسهیلات بانکی را درنظرگرفته است.

وی گفت: امهال پرداخت ۲۳ درصدی حق بیمه کارفرمایی کارکنان شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع دستی، تعویق پرداخت قبوض آب، برق و  گاز به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی، و امکان استفاده واحدها، فعالان گردشگری و صنایع دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد،از جمله دیگر حمایت‌هایی است که دولت از این صاحبان مشاغل خواهد داشت.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به شیوه ارزیابی و تعیین میزان خسارت‌ها به صاحبان این مشاغل خاطرنشان کرد: برای تعیین خسارت، درآمد و هزینه‌های تاسیسات گردشگری در مدت زمان عدم فعالیت به خاطر شیوع ویروس کرونا، این مهم با مدت مشابه سال قبل مقایسه و پس از اخذ مدارک و مستندات موجود از واحدهای تحت پوشش میزان خسارت‌ها مشخص می شود.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار