gardeshban.ir

قلعه تاریخی حسن صباح الموت در استان قزوین از امروز سه‌شنبه بازگشایی شد و امکان بازدید گردشگران از آن فراهم آمد.
کد خبر: ۲۶۸۷۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر اظهارکرد: این بنا تاریخی از اسفند ماه سال گذشته در پی شیوع کرونا تعطیل شده بود و امکان بازدید از آن وجود نداشت.

نادر محمدی با بیان این‌که این بنا تاریخی به موجب مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تعطیل شده بود و امکان بازدید از آن وجود نداشت، افزود: در ایام نوروز و همچنین روزهای گذشته برخی گردشگران به این مکان برای بازدید مراجعه کرده بودند که به دلیل اجرای این مصوبات، اداره کل میراث فرهنگی امکان پذیرش درخواست آن‌ها را نداشت.

این مسئول گفت: دیگر بناهای تاریخی قزوین نیز از ابتدا هفته جاری بازگشایی شده بودند.

قلعه تاریخی حسن صباح در شمال روستا گازرخان در بخش الموت شرقی شهرستان قزوین قرار دارد و در سال ۲۲۶ هـ.ق به دست حسن بن زید علوی بنا شده است. 

این قلعه در سال ۴۸۳ به تصرف حسن صباح در آمد و به یکی از پایگاه‌های مهم حکمرانی اسماعیلیان در ایران تبدیل شد و تا زمان سقوط این سلسه به سال ۶۵۴ مرکز فرمانروایی آنان بوده است. 

پرتگاه‌های مخوف گرداگرد قلعه،‌خندق‌های سنگی برای جلوگیری از نفوذ مهاجمان،‌انبارهای ذخیره آب و آذوقه و سیستم پیچیده آب رسانی از ویژگی‌های این قلعه به شمار می‌رود. 

قلعه حسن صباح در سال ۸۱ به شماره ۷۲۵۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 

امکان حضور گردشگران در دریاچه اوان فراهم شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: همزمان با بازگشایی قلعه الموت، امکان حضور گردشگران در دریاچه اوان فراهم آمده است.

این مسئول گفت: پیش از این به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت، بازدید گردشگران از این جاذبه طبیعی (دریاچه اوان) پس از شیوع کرونا ممنوع اعلام شده بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین همچنین با اشاره به بازگشایی هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی قزوین پس از تعطیلات عید سعید فطر،گفت: تمامی این مکان‌ها کد رهگیری از وزارت بهداشت دریافت کرده و باید با اجرا پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده که به اطلاع آن‌ها رسیده است، فعالیت کنند.
 

ایرنا 




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار