gardeshban.ir

سرپرست یگان میراث فرهنگی حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از کشف 11 قلم شی عتیقه طی هفته گذشته از طریق جلب مشارکت‌های اجتماعی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۰۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹-1399 April 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیدهادی جعفری، سرپرست یگان میراث فرهنگی حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با شااره به این‌که هشت قلم از اشیای مکشوفه در شهرستان قلعه گنج در جنوب استان و سه قلم در شهر ماهان به دست آمده، اظهار کرد:  اشیا کشف شده شامل ۱۰ کوزه سفالی و یک خنجر مفرغی است که برای تعیین قدمت، در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار گذاشته شده است.

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: همچنین بر اساس گزارش های منابع محلی مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از محله های قدیمی شهرستان بردسیر یک حفار غیرمجاز دستگیر شد.

وی ادامه داد: این فرد سودجو با طمع کشف اشیا زیرخاکی اقدام به حفر گودالی عمیق در داخل یکی از خانه‌های قدیمی کرده بود که با حکم قضایی و و رعایت ضوابط و حقوق شهروندی دستگیر شد.

جعفری اظهار کرد: دستگیری این فرد با همکاری و همراهی نیروهای حوزه حفاظتی میراث فرهنگی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا انجام و پرونده به همراه ادوات حفاری به مراجع قانونی تحویل شد.

جعفری تصریح کرد: از مردم فرهنگ دوست استان کرمان درخواست داریم که در راستای حفظ و صیانت از ارزش های تاریخی  و فرهنگی که نشان دهنده هویت ملی کشورمان است، همواره احساس مسئولیت کرده و اخبار و اطلاعات خود را در اختیار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و سایر ضابطان قضایی بگذارند.

ایرنا نوشت، استان کرمان با قدمت کهن، دارای محوطه های باستانی و تاریخی فراوانی است که اشیا عتیقه از این امکان کشف می‌شود.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار