gardeshban.ir

پل‌های زیادی در شکل و اندازه‌های متفاوت در سراسر دنیا ساخته می‌شود که برخی از آنها به واسطه نوع مهندسی و ارتفاع‌شان رعب‌آور هستند.
کد خبر: ۲۸۶۷۴
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹-1399 April 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

با وجودی که همه این پل‌ها با ایمنی کامل ساخته‌ شده‌اند ولی هر گردشگری هنگام عبور از روی آنها دچار توهم ترس می‌شود. درصورتی که ترس از ارتفاع ندارید و به دنبال ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از ترسناک‌ترین پل‌های جهان بازدید کنید.

1. پل سیدوهه، چین

پل «سیدوهه» (Siduhe) چین با ارتفاعی بیش از 500 متر، بلندترین پل جهان است. این پل معلق که شانگهای و چنگدو را به هم وصل می‌کند، بخشی از یک بزرگراه جدید بوده و یک گذرگاه طولانی و کوهستانی به شمار می‌رود چرا که طول آن از 1100 فراتر می‌رود.

ترسناک ترین پل های جهان

2. پل رودخانه ویتیم، روسیه

«پل رودخانه ویتیم» (Vitim River Bridge) روسیه یک پل راه آهن قدیمی است که عرض آن ظاهراً نه تنها برای عبور مردم، بلکه برای خودرو نیز کافی نیست، اما مردم محلی برای عبور از رودخانه ویتیم هر روز روی آن رانندگی می‌کنند. عبور و مرور در طی زمستان دشوارتر شده زیرا یخ‌هایی که روی چوب‌ها را پوشانده باعث لغزندگی می‌شود و از آنجا که هیچ نرده‌ای هم ندارد در صورت لیز خوردن، احتمال افتادن در رودخانه وجود دارد. 

ترسناک ترین پل های جهان

3. پل ایگلی دِ میدی، فرانسه

باید با استفاده از طولانی‌ترین تله کابین جهان، مسافتی حدود 2800 متر را تا بالای کوه بروید تا به پل «ایگلی دِ میدی» (Aiguille du Midi) برسید. این پل که در ارتفاع 3600 متری از سطح دریا قرار دارد، مناظری خیره کننده از آلپ فرانسه را پیشکش شما خواهد کرد.

ترسناک ترین پل های جهان

4. پل کانوپی واک، غنا

پل «کانوپی واک» (Canopy Walk) فقط از یک لایه نازک چوب و طناب‌هایی با ارتفاع 1.30 متری تشکیل شده و گردشگرانی که شجاعت کافی برای پیاده‌روی از آن را داشته باشند، می‌توانند با عبور از روی پارک ملی غنا که در 30 متری زیر آنها قرار گرفته، شاهد چشم‌اندازی فوق‌العاده از گیاهان و حیات وحش این جنگل باشند.

ترسناک ترین پل های جهان

5. پل معلق کاپیلانو، کانادا

«پل معلق کاپیلانو» (Capilano Suspension Bridge) کانادا یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق جهان به شمار می‌رود. با راه رفتن روی آن احساس می‌کنید در ارتفاع 60 متری بالای رودخانه کاپیلانو آویزان هستید، اگر از این موضوع خیلی نمی‌ترسید، شاید داستان‌ افرادی که از آن سقوط کرده‌اند باعث وحشت شما شود.

ترسناک ترین پل های جهان

6. پل کریک اِ رید روپ، ایرلند شمالی

پل معلق و طنابی «کریک اِ رید روپ» (Carrick-a-Rede Rope) به عنوان آسان‌ترین و ترسناک‌ترین راه دسترسی به جزیره «کریک اِ رید» (Carrickarede) از ایرلند شمالی به حساب می‌آید. عبور از این پل 20 متری قطعاً تجربه‌ای پراسترس خواهد بود، به نحوی که بسیاری گردشگران ترجیح می‌دهند با قایق به ایرلند برگردند.

ترسناک ترین پل های جهان

7. پل استورسایساندت، نروژ

پل «استورسایساندت» (Storseisundet) نروژ بیشتر شبیه به یک رولر کوستر (ترن هوایی) بوده و هنگام رانندگی حسی مشابه شیرجه در آب را تجربه خواهید کرد. در واقع عبور از این پل ایمن و ثابت هیچ ترسی ندارد و حس خطر نسبت به آن ناشی از خطای دید است. 

ترسناک ترین پل های جهان

8. پل لنکاوی اسکای، مالزی

تنها راه دسترسی به پل معلق و ترسناک «لنکاوی اسکای» (Langkawi Sky) مالزی با تله کابین است. این پل در ارتفاع 600 متری از سطح دریا قرار گرفته که با نام آن همخوانی دارد و با توجه به اینکه در آسمان فرو رفته، مجبور بودند آن را به طور کامل روی زمین بسازند و بعد با هلی‌کوپتر به بالای کوه ببرند.

ترسناک ترین پل های جهان

9. پل چسپیک بی، مریلند

پل هشت کیلومتری «چسِپیک بی» (Chesapeake Bay) به حدی ترسناک است که رانندگان زیادی ترجیح می‌دهند به جای سواری با خودروی خود، از شخص دیگری بخواهند تا آنها را در ازای پرداخت پول به آن طرف پل ببرد. با توجه به حوادثی که در این محل رخ  داده و خودروهایی که به داخل آب سقوط کرد و همچنین طراحی رعب‌آور این پل با پیچ‌های تند، این ترس طبیعی است.

ترسناک ترین پل های جهان

10. پل تریفت، سوئیس

در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی از پل 170 متری «تریفت» (Trift) سوئیس بازدید کنید چرا که هنگام وزش باد به شدت تاب می‌خورد، به همین دلیل فقط در ماه‌های ژوئن تا اکتبر قابل استفاده است. چنانچه جرأت عبور از این پل معلق را داشته باشید، با مناظری معرکه از کوه آلپ سوئیس مواجه می‌شوید.

ترسناک ترین پل های جهان


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار