gardeshban.ir

با وجود هشدارهای بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی بیش از ۲.۴ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان در مهرماه انجام شده است.
کد خبر: ۳۳۰۰۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹-1399 August 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
در حالی نهمین ماه از شیوع کرونا را سپری می‌کنیم که تا روز ۹ آبان‌ماه شمار مبتلایان به کووید - ۱۹ در کشور به ۶۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید و ۳۴ هزار و ۴۷۸ نفر جان خود را از دست دادند و تا این روز در استان زنجان نیز ۲۵ هزار و ۵۰۳ نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از ۶۰۰ نفر نیز فوت کردند؛ اما نکته قابل تامل سفرهایی است که با وجود هشدارهای مسئولان در شرایط کرونایی انجام شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، طبق آمار استخراجی ۱۸ دستگاه تردد شمار منصوبه در ورودی و خروجی محورهای مواصلاتی استان زنجان در مهرماه، ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۸۷۹ خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان تردد داشته‌اند.

عبدالحسین علی‌اکبری با اعلام این خبر افزود: بیشترین ترافیک در این مدت مربوط به تردد خودروها در آزادراه زنجان – قزوین است. میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در کل محورهای استان در این دوره، ۲۴۳ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است و ۲۳ درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین می‌شود.

همچنین آمار دریافتی از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل حاکی از آن است که ۳۸ درصد پلاک‌های عبوری از محورهای مواصلاتی استان زنجان مربوط به زنجان بوده، ۲۲ درصد با پلاک تهران و ۱۳ درصد با پلاک آذربایجان‌شرقی تردد کردند.

تردد کل درون استانی در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد و تردد در ورودی و خروجی‌های استان ۷ درصد کاهش داشته است اما عبور و مرور بیش از ۲ میلیون خودرو در یک ماه با وجود محدودیت‌های کرونایی قابل قبول نیست.

مقایسه تعداد سفر در ماه‌های خرداد و مهر و افزایش شمار مبتلایان در ماه‌های تیر، مهر و آبان نشان می‌دهد رابطه معناداری بین افزایش سفر و گسترش شیوع ویروس کرونا وجود دارد و امید است مردم خطر این بیماری و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله پرهیز از سفر، خودداری از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

گفتنی است، کارشناسان بهداشت و پزشکان معتقدند؛ هرچند ممکن است افرادی که به سفر می‌روند ناقل نباشند یا شرایط را برای سفری ایمن پیش‌بینی کرده باشند اما سطح ایمنی و واکنش بدن در آب و هوا و جغرافیای مختلف تغییر می‌کند و این احتمال برای ابتلا به بیماری افزایش می‌یابد و باز هم در خانه ماندن و به حداقل رساندن ارتباط فیزیکی افراد بهترین راه پیشگیری از این ویروس منحوس است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار