gardeshban.ir

رئیس اداره میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دامغان از پیاده‌سازی خطوط مرزی و محدوده عرصه تپه تاریخی و هفت‌هزارساله حصار دامغان با رضایت و همکاری مالکان و کشاورزان زمین‌های اطراف خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۵۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹-1399 October 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهدی قاسمی، رئیس اداره میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دامغان با اعلام این خبر افزود: نقشه‌برداری و تبیین عرصه تپه‌حصار با همکاری مشاور و ناظر علمی پروژه سامان‌دهی تپه‌حصار، انجام و نشانه‌گذاری در عرصه گمانه‌زنی‌شده، اجرا شد.

او با قدردانی ویژه از همکاری مالکان و کشاورزان زمین‌های اطراف، بیان کرد: تعامل و جلب رضایت زارعان و مالکان زمین‌های اطراف محدوده تپه‌حصار در اجرای نشانه‌گذاری از اولویت‌های مهم میراث‌فرهنگی در این مرحله از طرح سامان‌دهی مجموعه بود.

قاسمی با اشاره به این‌که انجام فعالیت‌های مرمتی و سامان‌دهی‌های صورت گرفته منجر به نقض مالکیت مالکان نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، شاهد ادامه همکاری و تعامل مالکان در اجرای بلوک‌گذاری و مشخص کردن عرصه و حریم محوطه باستانی تپه‌حصار باشیم.

رئیس اداره میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دامغان گفت: عملیات مرمت و سامان‌دهی تپه حصار دامغان با 20 میلیارد ریال اعتبار ملی در حال انجام است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان، تپه‌حصار دامغان که در شمار پنج تپه عصر آهن دنیا قرار دارد در حاشیه‌ جنوبی شهر دامغان واقع شده است. این تپه باستانی یکی از مهم‎ترین محوطه‌های دوران پیش‌ازتاریخ در فلات ایران است. قدمت این محوطه باستانی به هفت هزار و 500 سال پیش برمی‌گردد و سه دوره‌ اصلی فرهنگی از اواخر نوسنگی تا پایان عصر مفرغ را در خود نهان دارد. قدمت و دیرینگی تمدن تپه‌حصار به هزاره چهارم تا هزاره نخست پیش از میلاد می‌رسد.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار