gardeshban.ir

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) می‌گوید شرکت‌های هوایی دنیا برای عبور از بحران همه‌گیری کرونا و سرپا ماندن، به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار کمک دولتی دیگر نیاز دارند.
کد خبر: ۳۵۸۴۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹-1399 October 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

الکساندر ده یونیاک مدیر عامل این سازمان به بی‌بی‌سی گفت این رقم علاوه بر ۱۷۰ میلیارد دلاری است که تاکنون به شرکت‌های هوایی کمک شده است.

بر اساس آنچه گفته شده این کمک‌ها برای جبران کسری مالی تا پنج ماه دیگر (ژوئن) است که انتظار می‌رود کاهش محدودیت‌های سفر همزمان با تاثیر واکسیناسیون اعلام شود.

بنابر اعلام این سازمان، شیوع کرونا و بسته شدن مرزها در سال ۲۰۲۰، تقاضا را برای سفر هوایی ۶۰ درصد کاهش داد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی تعداد سفرهای هوایی ۴/۵ میلیارد بود که سال بعد و با شیوع کرونا به ۱/۸میلیارد سفر کاهش یافت.

تخمین زده شده از زمان شروع همه‌گیری کرونا شرکت‌های هوایی دنیا ۱۱۸ میلیارد دلار خسارت دیده باشند و ضررهای بیشتر هم ممکن است پیش رو باشند.

شرکت‌های زیادی تحمل این ضرر را نداشتند و یاتا می‌گوید حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد آنها ورشکست و از این صنعت محو شدند.

بیشتر این شرکت‌ها ناوگانی کوچک برای پروازهای منطقه‌ای داشتند؛ به عنوان مثال شرکت "فلای‌بی" که در اوایل همه‌گیری ورشکست شد.

بعضی شرکت‌های بزرگتر نظیر شرکت‌های هواپیمایی تایلند و آفریقای جنوبی فقط با کمک‌های دولتی توانستند به کار خود ادامه دهند.

مدیر عامل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی هشدار داده که ممکن است در سال ۲۰۲۱ شرکت‌های بیشتری به جمع ورشکستگان بپیوندند، از این رو "به کمک‌های دولتی بیشتری برای حمایت از این صنعت نیاز است."

تا پیش از همه‌گیری جهانی کرونا، حدود ۶۵ میلیون شغل وابسته به حمل و نقل هوایی وجود داشت.

برای بهبود وضعیت کنونی صنعت حمل و نقل هوایی، واکسیناسیون ضروری محسوب می‌شود، از این رو "یاتا" در حال ساخت اپلیکیشنی است که پرواز برای مسافران راحت‌تر شود.

در این اپلیکیشن مدارک آزمایش کرونا و واکسیناسیون مسافران قرار می‌گیرد تا شرکت‌های هوایی و دولت‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری از آن استفاده کنند.

یاتا امیدوار است این اپلیکیشن تا پایان ماه مارس (۲ ماه دیگر) راه‌اندازی شود.

اکبر الباکر مدیر شرکت هواپیمایی قطر امیدوار است فن‌آوری جدید به افزایش سفرهای هوایی منجر شود.

او به بی‌بی‌سی گفت: "فکر می‌کنم این تبدیل به عرف جدیدی خواهد شد که همه مسافران برای سوار شدن به هواپیما باید گواهی واکسیناسیون ارائه دهند. این فقط برای سوار شدن به هواپیما نیست؛ بسیاری از کشورها از مسافران خواهند خواست پیش از ورود واکسن بزنند."

البته کشورهای مختلف قوانین خود را برای ورود مسافران دارند.

شرکت‌های هوایی با وجود دریافت کمک‌های دولتی در یک سال اخیر با کاهش تعداد کارکنانشان از هزینه‌های خود کاسته‌اند؛ به عنوان مثال شرکت هواپیمایی قطر ۲۰ درصد کارکنان خود را تعدیل کرد، با اینکه دو میلیارد دلار از دولت قطر کمک گرفته بود.

 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار