gardeshban.ir

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش دولت برای احیای صنایع دستی فراموش شده خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۵۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی اصفهان ۱۴۰۰ اظهار کرد: گستردگی این وزارت‌خانه در امور ماموریت‌های آن از جمله ایجاد اشتغال، درآمدزایی و کسب و کار‌های خرد بسیار چالش برانگیز است.

او ادامه داد: شاید گله مناسبی باشد که چرا به کسب و کار‌های کوچک در کشور توجه نمی‌شود و به آن بودجه تعلق نمی‌گیرد؛ چرا که این حوزه مستقیم با اشتغال و معیشت مردم در ارتباط است.

مونسان گفت: کسب و کار‌های بزرگ برای پیشرفت کشور بوده و البته که بسیار مهم است، اما کسب و کار‌های کوچک با توجه به اینکه مورد تاکید رهبری است، باید بیشتر حمایت شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: بعضی‌ها اقتصاد کسب و کار‌های بزرگ را با کسب و کار‌های کوچک مقایسه می‌کنند که اشتباه بزرگی است. اشتباه بزرگتر اینکه برخی کسب و کار خرد را با پروژه‌های نفتی مقایسه می‌کنند و باید گفت پروژه نفتی بودجه دولت را تأمین می‌کند نه معیشت مردم را.

مونسان گفت: ۹۹ رشته صنایع دستی از بین رفته که دوباره ما آن‌ها را احیا و در دولت دوازدهم، با تمام سختی‌ها طرح تجاری سازی را شروع کرده ایم.

او ادامه داد: در این طرح شروع به شناسنامه دار و برند سازی کردن محصولات کرده ایم و باید این جشنواره را طوری گسترش دهیم که کل جهان آن را بشناسد.


باشگاه خبرنگاران 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار